صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۹۷۴۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
معاون اول رئیس جمهور:

گروه اقتصاد ــ جلسه بررسی آخرین وضعیت سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظهر امروز سه‌شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تبریك فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، استقرار و تكمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق كالا و ارز را یكی از ضروری‌ترین نیازهای امروز كشور برشمرد و گفت: تكمیل و استقرار این سامانه‌ها مورد اهتمام همه اركان نظام است و با توجه به نقش مهمی كه در شفاف سازی و پیشگیری از تخلفات و فساد دارند، باید هر چه سریعتر باید تكمیل و عملیاتی شوند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش نماینده ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز در خصوص تكالیف دستگاه‌ها در قبال استقرار این سامانه‌ها، تصریح كرد: باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط به تكالیف خود در قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز و استقرار و تكمیل این سامانه‌ها به خوبی عمل كنند و اگر دستگاهی در این زمینه تعلل و كوتاهی داشته باشد باید شناسایی و با آن برخورد شود.
جهانگیری از وزیر كشور خواست گروهی نظارتی برای ارزیابی عملكرد دستگاهها در زمینه استقرار سامانه های موضوع قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز تعیین كند و ضمن بررسی و ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ظرف یك هفته گزارشی جامع از آخرین وضعیت استقرار سامانه ها و نحوه عملكرد دستگاهها ارائه دهند تا چنانچه دستگاهی عملكرد مناسبی نداشته و یا در عمل در زمینه تكالیف قانونی خود كوتاهی و تعلل كرده است، مشخص و با آن برخورد شود.
وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم تلاش ها و اقدامات انجام شده در جهت استقرار و تكمیل سامانه‌های مبارزه با قاچاق كالا و ارز به دلیل عدم همراهی برخی افراد كه دیدگاه دیگری دارند معطل بماند. همه دستگاه های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز باید طبق برنامه زمانبندی برای تكمیل سامانه ها عمل كنند و چنانچه نواقصی وجود دارد به سرعت برطرف شود.
معاون اول رییس جمهور افزود: اگر این سامانه ها براساس برنامه زمانبندی تكمیل شوند و دستگاه های مختلف همكاری لازم را در ارائه اطلاعات و اتصال این سامانه ها به یكدیگر انجام دهند، گام مهمی در جهت شفاف سازی و جلوگیری از تخلفات و فساد برداشته خواهد شد.

جهانگیری تاكید كرد: كلیه دستگاه ها موظفند با سرعت نسبت به استقرار، تكمیل و مرتبط سازی سامانه های موضوع قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز اقدام كنند و نتیجه را به فوریت گزارش كنند.
در این جلسه كه وزرای كشور، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی،‌جهاد كشاورزی، دادگستری، رییس سازمان ملی استاندارد، رییس سازمان تعزیرات حكومتی و نمایندگان ناجا و سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، رییس ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز با اشاره به اینكه روند استقرار و تكمیل سامانه های مبارزه با قاچاق كالا و ارز از ابتدای سال ۹۷ سرعت مناسبی پیدا كرده است، گفت: میزان پیشرفت این سامانه ها تا سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد بود اما از سال ۹۷ شاهد جهش و تحركی اثربخش در تكمیل این سامانه ها بوده ایم.
در ادامه این جلسه سخنگوی ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز گزارشی از اقدامات دستگاه های مختلف در خصوص تكالیف آنها در قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز با محوریت سامانه ها ارائه كرد و گفت: حدود ۴۵ سامانه برای مبارزه با قاچاق كالا و ارز طراحی شده و هر یك از دستگاه ها براساس تكالیف خود و مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده در حال تكمیل این سامانه ها هستند.
در این جلسه مقرر شد، وزیر كشور با تشكیل هیاتی نظارتی متشكل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بازرسی كل كشور و دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن ارزیابی دقیق گزارش ارائه شده از سوی ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز، آخرین وضعیت عملكرد دستگاه‌ها در خصوص استقرار، تكمیل و مرتبط سازی سامانه های موضوع قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز مورد ارزیابی قرار دهند و ظرف یك هفته نتیجه این بررسی را گزارش كنند تا اگر دستگاهی كوتاهی و تعلل داشته مشخص و با آن برخورد شود.
انتهای پیام