صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۰۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

گروه اجتماعی- مدرس کارآفرینی با بیان اینکه استفاده از فرصت‌های خاک‌خورده به کارآفرینی می‌انجامد، گفت: کارآفرینی در حقیقت فرآیند خلق ارزش مادی یا معنوی جدید در سایه یک ایده جدید با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، شاهرخ شهابی مدرس کارآفرینی در کارگاه «کارآفرینی» که روز گذشته 18اردیبهشت ماه به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در سازمان صنعت و معدن استان برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از فرصت‌های خاک خورده به کارآفرینی می‌انجامد، گفت: کارآفرینی در حقیقت فرآیند خلق ارزش مادی یا معنوی جدید در سایه یک ایده جدید با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن است.

شهابی افزود: در کارآفرینی امکان استفاده از فرصت‌هایی که فراتر از منابع در دسترس وجود دارد و هرچه این بهره‌گیری با دقت و برنامه ریزی خوبی انجام گیرد نتیجه آن مثبت و قابل استفاده تر خواهد بود.

وی به فعالیت‌های قالیبافی استان اردبیل اشاره و تاکید کرد: برای برندسازی فرش اردبیل که قابل عرضه در بازارهای منطقه ای و جهانی باشد باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام گیرد و فعالین این عرصه توانمند شوند تا بتوانند به تولید فرش‌های مشتری‌پسند اقدام کنند.

این مدرس کارآفرینی با بیان اینکه با تقویت کارآفرینی، استان اردبیل به سمت توسعه و پیشرفت خواهد رفت، اضافه کرد: برای تربیت فعالان توانمند در عرصه کسب و کار، باید در کنار مطالعه به برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز و مهارت محور اقدام شود تا آنان با اشتیاق به این کارهای تولیدی اقدام نمایند و نگران فروش و بازار آن نباشند.

شهابی، بازاریابی را مهمترین دغدغه تولید کنندگان عنوان کرد و یادآور شد: باید بستری فراهم شود تا فعالان عرصه‌های تولیدی بتوانند محصولات خود را از طریق بازارهای مجازی عرضه نمایند.

وی با اشاره به اینکه ایده یابی و خلاقیت در توسعه کارآفرینی اهمیت بسزایی دارد، اضافه کرد: قبل از شروع هر فعالیت اقتصادی باید وضعیت بازار کالای تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی و همچنین در بازارهای مجازی بررسی شود و با شناسایی ضایقه مخاطبین نسبت به تولید آن اقدام شود.

شهابی با اشاره به اینکه حوزه قالی بافی باید از حالت سنتی خارج و در نقشه و رنگ به طرح های جدید رو بیاورد، خاطرنشان کرد: عرضه چنین محصولاتی می‌تواند در ارزش افزوده و فروش آن تاثیر مثبتی داشته باشد.

انتهای پیام