صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۲۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
یاری خبر داد:

گروه فرهنگی - رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام گفت: طی کسب مجوز رشته کارشناسی‌ارشد مطالعات عراق و راه‎اندازی مرکز مطالعات عراق در آینده نزدیک، روابط علمی و بین‌المللی دانشکده و بخصوص با دانشگاه‎های کشور عراق در سطح بالایی توسعه خواهد یافت.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، سیاوش یاری، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام امروز اظهار کرد: دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارای 55 عضو هیأت علمی در قالب 8 گروه آموزشی، 11 نفر پرسنل و 1563 دانشجو شامل 1010 نفر در مقطع کارشناسی، 453 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 57 نفر در مقطع دکتری، 16 دانشجوی خارجی و 27 نفر در پردیس خودگردان است.
وی گفت: در این مدت 480 مقاله در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی، 338 مقاله در همایش ‎ های ملی و بین المللی و 65 عنوان کتاب تألیفی و ترجمه توسط اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی به چاپ رسیده است .
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام، افزود: در چهار سال گذشته ه 41  نشست علمی و کارگاه آموزشی برگزار شده، دو نفر از اعضای هیأت علمی به فرصت مطالعاتی خارج از کشور  و یک دانشجوی دکتری به فرصت تحقیقاتی داخل کشور اعزام شده ‎ و سه دانشجوی دوره دکتری از دانشگاه ‎ های دیگر برای گذراندن دوره فرصت تحقیقاتی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی  پذیرش شده ‎ اند .
یاری درباره فعالیت انجمن ‎ های علمی دانشگاهی مستقر در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، اظهار کرد: پنج انجمن علمی دانشگاهی در این دانشکده فعالیت دارند که  چهار مورد از آنها در طول چهار سال گذشته راه ‎ اندازی شده ‎ اند و در مجموع فعالیت ‎ های خوبی داشته ‎ اند، اما در این میان انجمن دانشگاهی جامعه شناسی جایگاه ویژه ‎ ای دارد .
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی با بیان اینکه در این مدت دو همایش ملی در این دانشکده برگزار شده، گفت: همایش ملی  گفتمان اعتدال در پنج محور با حضور اساتید، صاحب نظران و دانشجویان در سال 1394 و نشست علمی مناسبات فرهنگی ایران و عراق با حضور اساتید و صاحب ‎ نظران ایرانی و عراقی در آذرماه سال 1397 با محوریت اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.
یاری درباره توسعه روابط علمی و بین المللی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تصریح کرد: هم‌اکنون 16 دانشجوی خارجی در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند و اساتید گروه ادبیات و زبان فارسی در سطح وسیعی در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در دانشگاه فعالیت دارند و  با کسب مجوز رشته کارشناسی ارشد مطالعات عراق و راه ‎ اندازی مرکز مطالعات عراق در آینده نزدیک، روابط علمی و بین المللی دانشکده و بخصوص با دانشگاه ‎ های کشور عراق در سطح بالایی توسعه خواهد یافت .
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی در زمینه راه ‎ اندازی رشته های جدید، گفت: در چهار سال گذشته مجوز راه ‎ اندازی پنج رشته تحصیلی شامل کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی، مطالعات حقوق، مطالعات عراق و مدیریت ورزشی گرفته شده است .
یاری ارتقاء کیفیت آموزش از طریق طرح درس و سازو کار مربوط به انتخاب مدرس برتر، ارتقاء نظم و انضباط آموزشی از طریق راه اندازی سیستم حضور و غیاب الکترونیکی، جذب اعضای هیأت علمی جدید، برگزاری کرسی ‎ های علمی – ترویجی و نقد و مناظره، توسعه روابط علمی با دانشگاه واسط عراق، اهتمام در برگزاری همایش ‎ های ملی و بین المللی و راه ‎ اندازی مجله مطالعات عراق را از جمله برنامه ‎ های آینده‌ی این دانشکده عنوان کرد.
انتهای پیام