صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
به همت بنیاد قرآن همدان؛

گروه فرهنگی ـ مسئول روابط عمومی شورای فرهنگ قرآنی بنیاد قرآن استان همدان از برگزاری طرح شادمانه «حجاب» و شادمانه «فرشتگان» با همکاری آموزش‌وپرورش در مدارس متوسطه دخترانه همدان خبر داد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی به‌عنوان سفیران حجاب در مدارس خودشان مشغول به فعالیت می‌شوند.

محمدحسین آهن‌چی مسئول روابط عمومی شورای فرهنگ قرآنی بنیاد قرآن استان همدان با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآن همدان گفت: بنیاد قرآن استان همدان یک سازمان ملی و مردمی است که به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه و تقویت و حمایت از جلسات قرآنی و خادمین و قاریان و حافظان قرآن در سال ۱۳۷۵ زیر نظر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تأسیس شد.
وی افزود: بنیاد قرآن دارای مجمع عمومی و هیئت‌امنا و اعضای رسمی است که هیئت‌امنا هر سه سال یک‌بار مدیر بنیاد قرآن را تعیین می‌کند و کلیه اموال بنیاد قرآن وقف قرآنی بوده و هیچ‌یک از اعضا و ارکان بنیاد از آن سهمی ندارند.
آهنچی خاطرنشان کرد: پس از پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب در سال ۹۳ مبنی بر لزوم ورود جوانان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی جمعی از نخبگان و جوانان متعهد عضو بنیاد قرآن استان باهدف توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی، شورای فرهنگ قرآنی را بنا نهادند.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این‌چنین نمایشگاه‌هایی لازمه تقویت جوان درزمینهٔ قرآنی است، گفت: هدف اصلی دشمن تخریب افکار و عقاید جوانان است و این نمایشگاه‌ها باید برگزار شود تا همگی با قرآن و مفاهیم آن بیشتر آشنا شوند.
این عضو بنیاد قرآن تصریح کرد: مهم‌ترین هدف نمایشگاه آشنایی و ترویج فرهنگ قرآنی در بخش‌هایی از زندگی خودمان است که باید از آن استفاده کنیم و صد در صد این نمایشگاه تأثیرگذار است چراکه قرآن در همه شرایط تأثیرگذار است و حتی گوش دادن به آیات قران بر جسم و روح انسان اثرگذار است.
وی افزود: اگر در قرآن و فرهنگ آن بیشتر تلاش کنیم همه ارگان‌ها دست‌به‌دست هم بدهند و وظایف خود را به‌درستی انجام دهند وجود خلل‌های مدیریتی قابل‌حل و ارتقا است.
آهنچی خاطرنشان کرد:صداوسیما که یک رسانه ملی است بیشترین و مؤثرترین اثر را در یک جامعه دارد درحالی‌که تبلیغاتش درزمینهٔ ترویج فرهنگ قرآنی ضعیف است.
آه‍نچی همچنین از برگزاری طرح شادمانه «حجاب» و شادمانه «فرشتگان» با همکاری آموزش‌وپرورش در مدارس متوسطه دخترانه خبر داد و گفت: دختران در مقطع متوسطه با افزایش سن و بلوغ فکری گاهی دچار شبهه در بحث عفاف و حجاب می‌شوند این طرح در سطح استان به جهت ترویج حجاب و امر به معروف برگزار می‌شود.
آهنچی ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی حجاب و پس از گزینش و شرکت در مسابقات به‌عنوان سفیران حجاب در مدارس خودشان مشغول به فعالیت می‌شوند.
وی با اشاره به اهمیت قرآن و تأثیر فرهنگ آن در خانواده‌ها و جامعه گفت: بیشتر مشکلات ما به دلیل در اولویت نبودن فرهنگ قرآن است که باید حمایت مسئولان به‌ویژه در بحث مسائل مالی بیشتر شود.
انتهای پیام