صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۷۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

گروه معارف- دبیر ستاد اقامه نماز عید فطر در قزوین خبر داد: از 4 سال پیش که تصمیم بر این امر گرفته شد تاکنون جمعیت حاضر سال‌به‌سال رشد کرده و از 800 نفر در سال نخست به بیش از 11 هزار نفر در سال گذشته رسیده است، این رشد جمعیتی نشان از درک و اقبال مردم برای حضور یکپارچه مردم در نماز عید فطر دارد.

علی شفیعی شاد دبیر ستاد اقامه نماز عید فطر در قزوین در گفت‌وگو با ایکنا قزوین با اشاره به چهارمین سال برگزاری نماز واحد در قزوین اظهار کرد: در این ستاد از عموم مردم دعوت شده تا به‌صورت متمرکز در کنار هم نماز عید فطر را اقامه کنند تا بدین‌وسیله بتوانیم شکوه این نماز را نشان دهیم.
وی ادامه داد: کارگروه‌های مختلفی در این خصوص در حال فعالیت هستند و در بیش از 10 مسجد نیز اتوبوس‌های شهری برای انتقال نمازگزاران مستقر خواهند شد.
شفیعی شاد با اشاره به تغییر مکان اقامه نماز عید فطر بیان کرد: چندین جلسه با مسئولان مختلف برای انتخاب این مکان برگزار و بازدیدهای میدانی هم صورت گرفت و در نهایت با توجه به جمیع جهات ملاحظات امنیتی، دسترسی‌ها، ترافیک، حمل‌ونقل، امکانات پشتیبانی و لجستیکی، امکان تصویربرداری و پخش زنده صداوسیما این مکان انتخاب شد هر چند نمی‌توان این انتخاب را یک انتخاب کامل و نهایی برای سال‌های آینده دانست.
وی بیان کرد: برای اطلاع‌رسانی در خصوص تغییر مکان برگزاری نماز اقدامات بسیاری شده و فضاهای شهری، بیلبوردهای مختلف، میادین و صداوسیما تبلیغات برنامه در حال اطلاع‌رسانی است.
دبیر ستاد اقامه نماز عید فطر در قزوین یادآور شد: از 4 سال پیش که تصمیم بر این امر گرفته شد تاکنون جمعیت حاضر سال‌به‌سال رشد کرده و از 800 نفر در سال نخست به بیش از 11 هزار نفر در سال گذشته رسیده است، این رشد جمعیتی نشان از درک و اقبال مردم برای حضور یکپارچه مردم در نماز عید فطر دارد.
وی با اعلام آمادگی اتوبوسرانی و تاکسی‌های شهر برای ایاب و ذهاب در روز عید فطر عنوان کرد: پارکینگ ضلع جنوب شرقی پل سید حسن نصرالله برای پارک ماشین‌های شخصی آماده‌سازی شده و شهرک ولایت و بلوار شهید لشگری هم می‌تواند گزینه‌ای برای پارک خودروها باشد.
این مسئول توصیه کرد: بااین‌حال توصیه بر این است که اقشار مختلف مردم به‌جای وسیله نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی برای رفت‌وآمد خود در روز عید فطر اقدام کنند تا کمتر مشکلات ترافیکی داشته باشیم.
شفیعی شاد در پایان خاطرنشان کرد: چندین دستگاه تانکر سپاه و ارتش و اداره آب و فاضلاب تهیه‌شده تا مشکلی از باب گرفتن وضو و شرب وجود نداشته باشد، همچنین متراژی در حدود چند هزار متر موکت آماده شده بااین‌حال نمازگزاران تا حد امکان برای خود زیرانداز بیاورند.
انتهای پیام