صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۸۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
علی‌رام نورایی:

گروه هنر ــ علی‌رام نورایی درباره حضورش در مجموعه مستند «روزگار خمینی» گفت: به لحاظ سنی پیش از انقلاب را تجربه نکرده‌ام و اثر روزگار خمینی برداشت نسل من از انقلاب است. بسیاری از انقلابیون دوست ندارند که نسل‌های آینده درباره اهداف اولیه انقلاب صحبت کنند.

علی‌رام نورایی، بازیگر سینما و تلویزیون، در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره حضورش در مجموعه مستند «روزگار خمینی» گفت: به لحاظ سنی پیش از انقلاب را تجربه نکرده‌ام و اثر روزگار خمینی برداشت نسل من از انقلاب است. همچنین در روزگار خمینی به تأثیر امام(ره) بر نسل‌های آینده اشاره می‌شود. متأسفانه پس از حضور در این اثر دچار هجمه شدیدی شدم و قبلاً هم این اتفاق برایم رخ داده بود. البته من بر مبنای آرمان‌های شخصی‌ام تصمیم می‌گیرم و هرگز مصلحت‌اندیش نیستم. 
 
وی تأکید کرد: کسانی که سهمشان از انقلاب بسیار بیشتر از دیگران است منتقد ساخت و تولید آثار انقلابی هستند و امیدوارم این دست افراد بیشتر مورد پرسش قرار بگیرند. قطعاً بیان این مطالب مجدداً برایم عواقبی دارد و مانند گذشته درصدد ممانعت از حضور من در سینما برمی‌آیند، اما خداوند روزی‌رسان است و انسان‌ها دخل و تصرفی در عزت و ذلت افراد ندارند. 
 
نورایی درباره حضورش در مجموعه مناسبتی «از یادها رفته» اظهار کرد: این سریال یک ملودرام عاشقانه است که در ژانر تاریخی ساخته شده و تاحدودی به لحاظ کیفی توانست انتظارات را برآورده کند. استقبال مخاطبان از این مجموعه بیانگر این موضوع است. هرچند در این میان برخی موانع تبلیغاتی باعث شد این اثر آن گونه که باید دیده نشود، زیرا برخی آثار به واسطه حمایت جریان‌های گوناگون، موفقیت بیشتری روی آنتن کسب کردند.
 
وی با بیان اینکه این سریال هیچ شباهتی به «شهرزاد» ندارد، گفت: در روز‌های گذشته این نقد را بار‌ها شنیده‌ام که این سریال نوعی تقلید از شهرزاد است، درصورتیکه اگر این مجموعه را تا پایان دیده باشید در‌می‌یابید که از یاد‌ها رفته هیچ شباهتی به شهرزاد ندارد. نکته دیگر این‌که ما یک شهرک سینمایی بیشتر نداریم، برای همین قاعدتاً هر فیلمی که در آنجا ساخته می‌شود به لحاظ لوکیشن، ممکن است با آثار دیگر همانند شود و اگر زمان قصه هم به یک دوره تاریخی بازگردد این مشابهات‌ها افزایش خواهد یافت و در چنین شرایطی نمی‌توان همه آثار را یکسان پنداشت.
 
تنوع ژانر؛ لازمه رسانه ملی
نورایی درباره شرایط سریال‌های مناسبتی سیما اظهار کرد: برخلاف برخی تصورات که معتقدند سریال‌های مناسبتی حتماً باید برداشت مستقیم از موضوعات دینی و قرآنی داشته باشند، اما رسانه ملی نیازمند تنوع آثار در همه زمینه‌هاست، به ویژه مجموعه‌هایی نظیر از یاد‌ها رفته که به صورت غیرمستقیم به این موضوع می‌پردازد و نیازمند آنیم تا رسانه ملی به این موضوع بپردازد.
 
وی درباره «گاندو» به عنوان جدیدترین مجموعه‌ای که در آن حضور داشته بیان کرد: بازیگران این سریال مجاز نیستند درباره این اثر سخن بگویند، اما همین اندازه کافی‌ است که بدانید این مجموعه اقدامی جسورانه است که بر مبنای واقعیت یک جریان جاسوسی را بازسازی می‌کند. جنبه آگاهی‌بخشی این اثر در میان مجموعه‌های تلویزیونی بی‌نظیر است، زیرا به برخی خیانت‌های داخلی و آسیب‌های آقازادگی هم می‌پردازد.
 
بازیگر فیلم سینمایی «یتیم‌خانه» درباره حضورش در آثار تاریخی و اکشن بیان کرد: علاقه‌ من بازی در آثاری است که جنب و جوش و حرکت فراوان دارند. به همین جهت سعی کرده‌ام حضور در این آثار اولین اولویتم باشد. به همین جهت تعداد آثار اکشن و تاریخی در پرونده کاری‌ام بیش از دیگر ژانرهاست. البته این دو گونه پرمخاطب فروغ چندانی در سینمای ایران ندارد، در صورتی که در بسیاری از کشورها این سبک‌ها به عنوان ژانرهای درآمدزا در هنر هفتم هستند.
 
دوست دارم در فیلمی با محوریت مدافعان حرم بازی کنم
این بازیگر با بیان اینکه دوست دارد در فیلم‌هایی با محوریت مدافعان حرم حضور داشته باشد، گفت: چند سال پیش در فیلمی با نام «سرود تولد» بازی کردم، اما متأسفانه پس از آن دیگر موضوعی که به مدافعان حرم بپردازد پیشنهاد نشد. به این حوزه علاقه‌مندم زیرا مدافعان حرم از جان و مال خود گذشتند تا ایران اسلامی در امنیت و آسایش باشد. این هدف برای من بسیار ارزشمند است و به آن احترام می‌گذارم. البته قرار بود در یک مستند با محوریت سوریه و عراق حضور داشته باشم که این اتفاق به دلایلی که هنوز برای خودم هم روشن نیست میسر نشد.
 
وی در پایان تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از مشکلات ما از ناآگاهی است و این مسئله را از نزدیک تجربه کرده‌ام. پیش از حضور در سرود تولد و حضور در کنار مدافعان حرم، شاید تصورم با امروز کاملاً فرق داشت، اما وقتی اخلاص آن‌ها را دیدم باور کردم که تصور ما چقدر از واقعیت دور است. برای همین باید در این باره آثار بسیاری از جمله، فیلم، سریال و مستند ساخته شود تا مردم بیشتر با این افراد آشنا شوند، در غیر این صورت در حق ایثار آ‌ن‌ها خیانت کرده‌ایم. 
 
گفت‌و‌گو از داوود کنشلو
 
انتهای پیام