صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۸۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

کانون خبرنگاران نبأ ــ واتیکان با انتشار سندی مذهبی، مسئله «سیالیت هویت جنسیتی» را به عنوان مفهومی که افراد می‌توانند جنسیت خود را انتخاب کنند، قاطعانه رد و اعلام کرد: (این) خداوند است که انسان را زن و مرد آفرید و واتیکان، جنسیتی به غیر از زن و مرد را ساختگی و در تضاد با آموزه‌های الهی می‌داند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ یورونیوز نوشت: سند صادر شده از سوی مرکز واتیکان در نظارت بر آموزه‌های کلیسای کاتولیک اعلام می‌دارد که پذیرش ایده‌های انعطاف‌پذیری جنسیتی، به منزله تهدیدی برای خانواده‌های سنتی و نادیده گرفتن تفاوت‌های طبیعی میان مردان و زنان است.

واتیکان از پیروان مسیحیت خواسته که مسئله زن و مرد و ازدواج میان دو جنس را به عنوان یک واقعیت بپذیرند، و بیان داشته است که با بحث‌های جدید مطرح شده در زمینه گرایشات جنسیتی مخالف بوده و آن را در تضاد با آموزه‌های الهی می‌داند.

در سند ۳۱ صفحه‌ای که از سوی واتیکان انتشار یافته و از آن به عنوان دستور‌العملی درباره مفهوم جنسیت نام برده، آمده است: (این) خداوند است که انسان را زن و مرد آفرید و واتیکان جنسیتی به غیر از زن و مرد را ساختگی می‌داند.

در همین راستا، شبکه تلویزیونی سی ان ان با پرداختن به این سند گزارش داد: در این سند، واتیکان با اشاره تلویحی به مسائل جنسیتی در جامعه امروز از آن به عنوان «بحران آموزشی» نام برده و گفته است که بحث درباره مفاهیم جدید در موارد جنسیتی به غیر از روابط بین زن و مرد، باعث «از بین بردن طبیعت» و «بی‌ثباتی اساس خانواده» می‌شود.

سی ان ان گزارش داد: این سند راهنما هنوز به امضای شخص پاپ فرانسیس نرسیده، اما در آن به مواضع پاپ و کتاب مقدس(انجیل) استناد شده است.

بنابراین گزارش، این سند از سوی جامعه تعالیم کاتولیک انتشار یافت و در آن همچنین خواستار گفت‌و‌گو درباره پاره‌ای از مسائل جامعه از جمله مسئله جنسی شده است. آ‌ن‌ها همچنین خواستار ممنوع شدن آموزش مفهوم جنسیت در مدارس کاتولیک شدند.

زهرا نوریان 

انتهای پیام