صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۹۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به حوزه زنان دارد، بیان کرد: طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در ۱۱ استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز 25 خردادماه در نشست تخصصی زنان و خانواده با حضور معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اعلام اینکه بانوان دغدغه دارند که در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: آمار زنان سرپرست خانوار در استان بالا است و این استان بنابر ویژگی‌های خاص، زنان سرپرست خانوار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به حوزه زنان دارد بیان کرد: طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در 11 استان اجرا می‌شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجری طرح است، گفت: تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانواده بسیار مهم است که باید در استان تهیه شود چراکه کارهای تحقیقاتی بدون وجود آمار و اطلاعات دقیق امکانپذیر نیست.

ساعی‌ با بیان اینکه در حاشیه‌های شهر با توجه به تراکم جمعیت اوج تجمع زنان سرپرست خانواده است، افزود: جمعیت آماری استان در مورد زنان سرپرست خانواده باید تهیه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه بانک‌های استان در پرداخت وام‌های کم بهره برای بانوان سرپرست خانواده همکاری‌های لازم را دارند ولی باید پرداخت این وام‌ها بر اساس برنامه و با مشاوره صورت گیرد تا شاهد بدهکاران بیکار در بین بانوان سرپرست خانواده نباشیم.

انتهای پیام