صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۱۹۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

گروه جهاد و حماسه ــ قنبرعلی بهارستانی، جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی، که در سن ۱۱ سالگی به اسارت نیرو‌های عراقی درآمده بود، امروز یکشنبه، 26 خردادماه، درگذشت.

به گزارش ایکنا؛ قنبرعلی بهارستانی، آزاده و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس، امرروز یکشنبه ۲۶ خرداد، بر اثر سکته درگذشت. این آزاده سرافراز که لقب جوان‌ترین آزاده دفاع مقدس را دارد، در سن ۱۱ سالگی و در مهرماه سال ۵۹، در جاده ماهشهر آبادان به همراه پدرش به اسارت نیرو‌های عراقی درآمد و به اردوگاه موصل منتقل شد. مدتی بعد، پس از انتقال تعدادی از اسرا از اردوگاه رمادی به موصل، متوجه حضور برادر دیگر خود در آن اردوگاه شد و با درخواست‌های مکرر، برادر دیگر نیز به اردوگاه موصل منتقل شد.

بهارستانی چهارسال بعد، در بهمن ماه سال ۶۳ به دلیل سن کم خودش و کهولت سن پدرش، با اسرای عراقی تبادل و آزاد شد. پس از بازگشت به میهن متوجه شد دو برادر دیگرش در درگیری با دشمن به خیل شهیدان پیوسته‌اند. وی پس از این اتفاقات دوره‌های رزمی و امدادگری را طی کرد و به عنوان امدادگر رزمی راهی جبهه شد. پس از ۶ ماه حضور در جبهه، در منطقه فاو و خورعبدالله به شدت مجروح شد و به مقام جانباری رسید.

مراسم تشییع پیکر این آزاده سرافراز فردا دوشنبه ۲۷ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۱ در شهرستان داران برگزار و پس از آن در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام