صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۶۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در همدان با تأکید بر این‌ امر که در فضای حجمه فرهنگی دشمن قرار گرفتیم و در دهه کرامت باید ولایت اهل بیت(ع) تبیین شود، اظهار کرد: جامعه شیعه باید را از فضای شبهه نجات دهیم.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، امام جمه همدان، امروز، 21 تیر در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، ضمن دعوت به تقوا الهی عنوان کرد: اگر کسی در عالم به دنبال عزت می‌گردد باید آن را در مبدأ عزت عالم یعنی خدا پیدا کند، با القاب، اسم و رسم‌های دنیوی کسی عزیز نمی‌شود پس تقوا تنها راه عزت در عالم و اتصال قلبی به مبدا اعلی است و از همین مبدأ عزت در دنیا جریان پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه القاب و عناوین فریب‌ها و اعتبارات دنیوی است و اولین چیزی که شب اول قبر از انسان گرفته می‌شود، همین اعتبارات دنیویی است، اظهار کرد: در قرآن مجید سفارش شده است که «اگر کسی می‌خواهد به خداوند تقرب پیدا کند راه رسیدن به آن کلمات پاکیزه و عمل صالح است» آنچه موجب صعود انسان به عالم بالا می‌شود این دو امر است و بقیه مسائل بازی‌های عالم دنیا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان لزوم رسیدن قرب به خدا را مجددا کلام طیب و عمل صالح خواند، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در تشریح کلام طیب چهار عنوان را مطرح می‌کنند یعنی اعتراف به یگانگی خدا، رسالت پیامبر اکرم، اعتراف به ولایت حضرت علی(ع) و دیگر ائمه است، بقیه حرف‌ها اگر در کنار این چهار محور قرار گیرد کلمه طیبه خواهد بود.

شعبانی‌موثقی اضافه کرد: اما معنای عمل صالح‌ این است که تنها در زبان به وحدانیت، رسالت و ولایت را قبول نداشته باشد بلکه در قلب خود به این حرف ایمان و باور قلبی داشته و حرفی را که می‌زند باور داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌ امر که در فضای حجمه فرهنگی دشمن قرار گرفتیم و در دهه کرامت باید ولایت اهل بیت(ع) تبیین شود، اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند «بهترین چیزی که یک عالم از شیعیان ما می‌تواند برای قیامت خودش بفرستد دفاع در دنیا از مسکینی است که در دست دشمن خدا اسیر شده است» با توجه به این حدیث بهترین کاری که یک معلم یا والدین بچه‌ها می‌تواند انجام دهد این است که جامعه شیعه را از فضای شبهه نجات دهد.

شعبانی‌موثقی تعصب به ولایت را امری لازم دانست وادامه داد: در قیامت اگر کسی برای اهل بیت کار و امر ولایت را احیا کرد در قیامت ملائک به او مرحبا خواهند گرفت پس در دهه کرامت زمینه برای مطالبه ولایت باید وجود داشته باشند.

وی در خطبه دوم نمازجمعه ضمن اشاره به هفته حجاب و عفاف بیان کرد: رضا شاه در گذشته بنا به کشف حجاب داشت اما مردم ایران را نمی‌شناخت، دشمن نیز امروز در عرصه عفاف و حجاب با جنگ نرم، فضای مجازی با تمدن سازی غربی و تغییر در اندیشه‌های جامعه اسلامی می‌خواهد این امر را رقم بزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: دیروز با فشار و اجبار و امروز با تمدن‌سازی غربی و اندیشه‌ها می‌خواهند حجاب را از سر زن ایرانی بردارند اما خانم ها باید بدانند که حجاب نشانه عزت نفس زنان و متمدن بودن آنها است و باید مراقب باشید دشمن شما بانوان را سیاه لشکرش نکند.

شعبانی‌موثقی اظهار کرد: نگاه ما به عالم باید تغییر کند، بخش زیادی از بانوان ما کم حجاب اما همه متدین هستند، متاسفانه سبک زندگی ما را به پوشش خاصی سوق داده اند و امروز یکی از معضلات ما پوشش است که نیازمند نظارت بیشتری بر روی لباس‌های بانوان است.

وی بیان کرد: روز جهانی نفی استفاده از کیسه های پلاستیکی را در پیش داریم، در حال حاضر این سبک زندگی حاکم بر جامعه ما، مبتنی بر مصرف گرایی است که عامل بسیاری از آسیب ها است و یکی از ۱۰ کشور پر مصرف مواد پلاستیکی هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه استفاده بیش از حد از مواد پلاستیکی و یکبار مصرف نشانگر به روز بودن نیست، عنوان کرد: روزانه از شهر همدان ۴۲۰ تن زباله تولید می شود که تنها ۲۰ درصد این زباله قابل بازیافت است و این حجم از زباله نشان دهنده مصرف گرا بودن ما است پس از مردم تقاضامندیم تفکیک از مبدا اتفاق بیفتد و سعی داشته باشیم از مواد پلاستیکی کمتر استفاده شود.

شعبانی‌موثقی در ادامه گفت: در سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان هستیم، این نهاد  از ارکان اصلی کشور و دیدبان تیزبین نظام است و همه فعالان و جریان‌های سیاسی به این نکته توجه داشته باشند که از شورای نگهبان مورد حمایت کامل داشته باشند و این نهاد مهم تضعیف نشود، تجربه نشان داده که هرجا از شورای نگهبان حمایت شد عملکرد بهتری داشتیم.

وی ضمن اشاره به خروج تدریجی آمریکا و اروپا از برجام، پایان فرصت 60 روزه و آغاز گام دوم انقلاب بیان کرد: طرحی که به تازگی فرانسه با عنوان توقف در مقابل توقف ارائه کرده است یک طرح زورگویانه است، این طرح شامل این می شود که ایران تعهدات خود را در برجام حفظ کند تا تحریم بیشتری علیه کشور صورت نگیرد اما واقعا این طرح عقلانی نیست.

انتهای پیام