صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۲۶۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
رئیس المصطفی(ص) در دیدار سفیر جدید ایران در اندونزی:

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در دیدار سفیر جدید ایران در اندونزی، دیپلماسی علمی و عمومی را ظرفیتی بایسته برای پویایی سیاسی و اقتصادی کشورها دانست.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، در دیدار محمد خوش‌هیکل آزاد، سفیر جدید کشورمان در اندونزی، که در ستاد مرکزی المصطفی(ص) حضور یافته بود، اظهار کرد: جامعة‌المصطفی(ص) در دو دهه حضور فعال در اندونزی، ضمن راه‌اندازی کالج اسلامی صدرا، همکاری تنگاتنگی با دانشگاه‌های این کشور داشته است.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) تقویت ارتباط با مجموعه‌های علمی برادران اهل سنت را از اولویت‌های فعالیتی نمایندگی‌های جامعةالمصطفی(ص) برشمرد و ابرازکرد: تقویت ارتباط برادرانه با پیروان مذاهب اسلامی، از رویکردهای تأکیدی جامعة‌المصطفی(ص) به شمار می‌رود.

وی ضمن اشاره به عضویت جامعةالمصطفی(ص) در اتحادیه‌های دانشگاهی در عرصه بین‌الملل گفت: جامعة‌المصطفی(ص) به رغم جوان بودن، بین مجموعه‌های علمی جهان ‌شناخته‌ شده است و با مجموعه‌های دانشی کشورهای مختلف مانند دانشگاه‌های اندونزی همکاری گسترده‌ای را رقم زده و نشست‌ها و فرصت‌های مطالعاتی مشترکی با دانشگاه‌های این کشور برگزار کرده است.

رئیس جامعة‌المصطفی(ص) دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی را از ظرفیت‌های مهم مجموعه‌های علمی جهان برشمرد و اظهار کرد: جامعة‌المصطفی(ص) راه‌اندازی رشته‌ها و گرایش‌های علمی متنوع را در طرح تحول نظام آموزشی خود از جمله عملیاتی‌سازی چهارصد رشته و گرایش را هدف‌گذاری کرده است.

عباسی به ویژگی‌های منحصر به فرد نمایندگی‌های جامعةالمصطفی(ص) در کشور اشاره کرد و یادآور شد: نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) در تهران ضمن ارائه مباحث علمی به مسلمانان، میزبانی غیرمسلمانان علاقه‌مند به مطالعات اسلامی را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مجازی المصطفی(ص) از ظرفیت‌های رو به توسعه جامعة‌المصطفی(ص) به شمار می‌رود، گفت: در سال جدید تحصیلی بیش از هشت‌ هزار نفر در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) تحصیل می‌کنند که ظرفیت عظیمی در عرصه آموزش‌های مجازی به شمار می‌رود.

عباسی ضمن اشاره به تأسیس نمایندگی‌های جامعة‌المصطفی(ص) در 60 کشور جهان، المصطفی(ص) را از سرمایه‌های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های جامعةالمصطفی(ص)، این نهاد بین‌المللی را در عرصه دیپلماسی علمی و عمومی، به تنهایی می‌توان با همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور مقایسه کرد.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) زبان و ادبیات فارسی و معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی را در عرصه بین‌الملل، از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی(ص) بیان کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی، پیام معنویت، عدالت و عقلانیت برای جهانیان دارد.

عباسی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر همراهی و همکاری نهادهای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: دیپلماسی علمی و عمومی، ظرفیتی بایسته و زمینه‌ای برای پویایی دیپلماسی، سیاسی و اقتصادی کشورها به شمار می‌رود.

محمد خوش‌هیکل آزاد هم در این جلسه ضمن تأکید بر جایگاه دیپلماسی عمومی در عصر جدید، بر استفاده از ظرفیت نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) در اندونزی تأکید کرد.

انتهای پیام