صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
در کارگاه توانمندسازی خبرنگاران مطرح شد؛

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوشاب با تأکید بر تببین گام دوم انقلاب از سوی خبرنگاران، گفت: خبرنگاران وظیفه دارند عظمت و شکوه انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند و از مشکلاتی که در این 40 ساله پشت سر گذاشته تا به عظمت و شکوه امروزی برسد برای نسل جوان امروزی بنویسند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ محمود حامد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوشاب در آستانه روز خبرنگار در جمع خبرنگاران افتخاری بسیج این شهرستان با تأکید بر اینکه در عصر ارتباطات قرار داریم و دشمنان اسلام و ابرقدرت‌ها رسانه ابزاری جنگی می‌‌دانند، گفت: نمونه آن‌را می‌توان به استفاده ابزاری داعش در اشغال بخش‌هایی از سوریه و عراق با قدرت‌نمایی کاذب و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه دشمن از رسانه برای نفوذ در دیگر کشورها استفاده می‌کند، اضافه کرد: رابرت مرداک با راه‌اندازی امپراطوری رسانه‌ای جهان با اداره و داشتن ده‌ها رسانه در جهان به‌دنبال نفوذ فرهنگی، ترویج فساد و بی‌بند‌وباری و متلاشی کردن خانواده‌ها در ایران اسلامی است.
حامد بیان کرد: برخی از یهودیان اسرائیلی با تولید محتوا و فیلم‌سازی برای کودکان و بزرگسالان از خود چهره‌ای مظلوم در جهان که زیر بار ظلم و ستم واقع شده‌ و چهره‌ای غیر واقعی از جنایت‌های خود علیه بشریت و کشتار واقعی مردم مظلوم فلسطین به تصویر کشده‌اند؛ آن‌ها با فیلم‌سازی و گنجاندن نمادهای یهود در آثارشان این تولیدات را به خورد ملت‌های جهان می‌دهند و فرهنگی که خودشان خواستار آن هستند، ترویج می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این روزها دشمنان ایران اسلامی با استفاده از ابزار رسانه به‌دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم هستند، تصریح کرد: آنها به‌دنبال از بین بردن تفکر جهادی که با مقاومت هشت ساله نگذاشت حتی یک وجب از خاک ایران تصاحب شود و از بین بردن حجاب که از بسیاری مفاسد در جامعه جلوگیری می‌کند؛ هستند و اگر این دو سقوط کند دشمن بسیاری از اهداف خودش را کسب کرده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوشاب با تأکید بر تببین گام دوم انقلاب توسط خبرنگاران، گفت: خبرنگاران وظیفه دارند عظمت و شکوه انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین و بیان کنند و از مشکلاتی که در این 40 ساله پشت سر گذاشته تا به عظمت و شکوه امروزی برسد برای نسل جوان امروزی بنویسند.
حامد با اشاره به اینکه قدرت و عظمت ایران اسلامی در تمام نقاط دنیا زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: در طول تاریخ حتی یکی نفر نیز رئیس جمهور آمریکا را تحقیر نکرده بود، ولی رهبر معظم انقلاب آن‌را انجام داد، در طول تاریخ هیچ کشوری شهامت توقیف کشتی انگلیسی را نداشت ولی ایران اسلامی با قدرت آ‌ن‌را انجام داد.
وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی این شهامت و قدرت را داشت که پهباد جاسوسی آمریکایی را سرنگون کند و باعث غرور ملت ایران شود، گفت: دشمن در بعد نظامی هیچ وقت حریف ایران نخواهد شد ولی به‌دنبال زدن پایه‌های نظام ایران اسلامی که مردمانش هستند، است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوشاب اظهار کرد: ایران اسلامی دارای جوانان سرشار از امید و شور و نشاط است که با ساماندهی آنها هیچ قدرتی قادر بر غلبه بر ایران اسلامی نیست. وظیفه خبرنگار انعکاس واقعیات جامعه با صداقت و درستی و به دور از هرگونه حاشیه‌سازی است.
وی اضافه کرد: مطالبات مردمی باید از سوی خبرنگاران به‌درستی پیگیری شود ولی نیاز نیست برخی از مطالب را همه مردم بدانند و باعث تشویش اذهان عمومی شود.
حامد با اشاره به اینکه از دیگر وظایف خبرنگاران تزریق امید به مردم و ایجاد موج مثبت در جامعه است، گفت: باید اخبار مثبت و برخی از فعالیت‌های ادارات مختلف به مردم اطلاع‌رسانی شود تا دشمن فرصت نکند با خبر یک اختلاس بزرگ‌نمایی کند و در کنار آن اخبار برخورد با مفسدان منتشر نشود.
وی با انتقاد از عدم انعکاس فعالیت‌های گروه‌های جهادی از سوی خبرنگاران در خوشاب اضافه کرد: گروه‌های جهادی شهرستان خوشاب به اذعان مسئولان استانی یکی از موفق‌ترین گروه‌های فعال در استان هستند که تاکنون خدمات بسیار زیادی به‌ویژه در نقاط محروم خوشاب، در واقعه سیل شمال کشور در اوایل سال و در ادامه مشارکت در بازسازی آن انجام داده‌اند.
یادآور می‌شود، کارگاه توانمندسازی خبرنگاران افتخاری بسیج با هماهنگی مشترک روابط عمومی سپاه ناحیه خوشاب و خبرگزاری صداوسیمای خراسان رضوی با حضور 25 شرکت‌کنند‌ه در روزهای سوم و چهارم مردادماه در اداره آموزش و پرورش شهرستان خوشاب برگزار شد.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام