صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ راه‌اندازی 3 مؤسسه قرآنی اصفهان پس از مصاحبه شفاهی و کتبی با مدیران و اعضای هیئت مدیره این موسسات مورد موافقت قرار گرفت.

حسین خاکسار هرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: جلسه مصاحبه افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی مؤسسه قرآنی همراه با هیئت علمی آنها ماهی یکبار در اتحادیه قرآنی این استان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: این جلسه با حضور سه عضو متشکل از کارشناس قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان، پیشکسوت قرآنی و همچنین مدیرعامل اتحادیه تشکیل می‌شود. از متقاضیان و اعضای هیئت مدیره آزمون شفاهی روخوانی و روان‌خوانی و آزمون کتبی مفاهیم قرآنی براساس کتاب استاد مسعود وکیل و سؤالاتی براساس آیین‌نامه‌ها و اساسنامه‌های مدیریتی انجام می‌شود.
خاکسار هرندی اضافه کرد: پس از تأیید و قبولی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه، پس از درج اطلاعات در سامانه و طی کردن فرآیند، مجوز آنها صادر می‌شود.
یادآور می‌شود، مهد قرآن خمینی‌شهر، مهد قرآن شهر دهاقان و مؤسسه حجت‌ابن‌الحسن از فریدون شهر از جمله مؤسسات تأییدشده هستند.
همچنین در خبر دیگری از اتحادیه قرآنی اصفهان آمده است: جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم استان پس از دو سال وقفه و پس از تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی در ماه گذشته و درخواست فعال شدن کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ عمومی در سطح استان، این جلسه تشکیل شد.
طی این جلسه که با حضور 10 عضو از نهادها براساس اساسنامه متشکل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اتحادیه قرآنی استان، آموزش و پرورش، اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و بسیج دانش‌آموزی و ... برگزار شد، در خصوص برخی از مفاد سند تحول آموزش عمومی چون بحث آموزش حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم و گسترش پیش‌دبستانی‌ها و مهد کودک‌های قرآنی بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام