صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۲۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان برنامه‌های خوبی داشته است، گفت: تنوع برنامه‌ها و خدمات این نهاد انقلابی از نقاط مثبت این دستگاه علمی و آموزشی است.

به گزارش ایکنا از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، امروز، 15 مرداد در دیدار با رئیس و کارکنان جهاددانشگاهی استان در آستانه سی‌ونهمین سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برنامه‌های جهاددانشگاهی استان سمنان خداپسند و جوان‌پسند است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان برنامه‌های خوبی داشته که تنوع برنامه‌ها و خدمات این نهاد انقلابی از نقاط مثبت این دستگاه علمی و آموزشی است.

عضو خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه جهاد به عنوان یک کلمه مقدس است، افزود: این واژه در هر جایی هم به کار گرفته شود با خود قداست می‌برد و از همین رو جهاددانشگاهی نیز یک نهاد مقدس است.

وی افزود: آدم‌سازی وظیفه ذاتی دانشگاه‌هاست که بر این اساس علم به تنهایی انسان‌ساز نیست زیرا بسیاری عالمان بزرگی بودند اما عالمان و انسان‌های نافعی نبودند چرا که علم اگرچه وجودش لازم و ضروری است اما علم به تنهایی آدم‌ساز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه باید در کنار علم، به تقوا و اخلاق نیز توجه شود، ابراز کرد: اگر در کنار علم تقوا و اخلاق نباشد این علم نه برای فرد عالم و نه برای جامعه سودی به همراه نخواهد داشت.

امام‌ جمعه سمنان با تأکید بر لزوم پرهیز از مدرک‌گرایی در سیستم آموزشی کشور یادآور شد: دانشگاه‌ها در کنار تعلیم و تعلم به تبیین مؤلفه‌های دیگری همچون تقوا، اخلاق، ولایتمداری و مردمداری و...نیز بپردازند.

وی با اشاره به تأکیدات ویژه رهبری معظم انقلاب در خصوص مردمی بودن از مدیران جهاددانشگاهی خواست مردمی بودن و توجه به مردم را در سرلوحه کار خود قرار داده و بر اخلاق، تقوا و خدمت به مردم توجه ویژه کنند.

انتهای پیام