صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۲۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جا دارد مسئولان مربوطه اولویت‌های استانی را به‌خوبی احصا کند، گفت: نکته قابل‌توجه و ضروری مشارکت‌دهی جوانان در زمینه‌های موردنظر بوده و می‌توان با ورود به فضای کسب‌وکار استانی و امور پژوهشی اولویت‌دار استانی این امر را تسریع بخشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس جهاد‌دانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد انقلابی از بدو تأسیس که براساس مطالبه و دیدگاه امام راحل در جهت گسترش تحقیقات و رشد روحیه پژوهشی و نیل به اهداف خودکفایی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت، اکنون با تجارب ارزشمند خود می‌تواند در گام دوم انقلاب سهم شایسته و قابل‌توجهی ایفا کند.

وی ادامه داد: به تبع حسن اقداماتی که به‌صورت ملی در جهاد‌دانشگاهی شاهد بودیم، جهاد‌دانشگاهی استان نیز به لحاظ استعدادهای منطقه‌ای و بومی توانسته است در رشته‌های علمی و پژوهشی و بعضا فرهنگی نمود شاخصی داشته باشد که به‌لحاظ چنین پیشینه‌ای و ظرفیت موجود، انتظارات بیشتری برای عرصه حضور این نهاد در استان متصور هستیم.

قریشی با بیان اینکه بخش اعظمی از فعالیت‌های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی است، یادآور شد: جهاد‌دانشگاهی با ورود علمی در این بخش و فعالیت دانش‌بنیان، در زمینه تجاری‌سازی محصولات کشاورزی استان و بازاریابی به شیوه‌های علمی باید مددرسان کشاورزان استان باشد.

وی یادآور شد: امید است با عنایت به نیازهای آموزشی و جهت‌گیری استان براساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی مبنی بر پرورش مدیران جهادی، جهاد دانشگاهی مشارکت لازم را در این خصوص با مسئولین استانی داشته باشد و شاهد ورود مدیران جوان جهادی در عرصه‌های مسئولیتی و اجرایی و تولیدی باشیم.

وی افزود: امیدوار هستیم با عنایت به توجه جدی جهاد دانشگاهی به شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌پرداز، سال‌های آتی با ورود جوانان به عرصه‌های کسب‌وکار، سرعت پیشرفت استان را بیش از پیش شاهد بوده و ضمن تبریک مجدد سالگرد تأسیس جهاد‌دانشگاهی به فرهیختگان این نهاد انقلابی امیدواریم انتظارات مقام معظم رهبری، مردم و مسئولان از جهاد‌دانشگاهی به سبک و سیاق جهاد علمی برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جا دارد مسئولان مربوطه اولویت‌های استانی را به‌خوبی احصا کند، اظهار کرد: مسئولان مربوطه استانی باید بسته به موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر روند پیشرفت عدالت‌محور و اقدامات توصیه شده در بیانیه گام دوم انقلاب و نیز سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و الزامات فرهنگی، هدف‌گذاری مناسبی انجام داده و در راستای اسناد پایه توسعه استان مشارکت علمی لازم در تبدیل علم به علوم کاربردی استانی صورت دهند.

وی بیان کرد: نکته قابل‌توجه و ضروری مشارکت‌دهی جوانان در زمینه‌های موردنظر بوده و می‌توان با ورود به فضای کسب‌وکار استانی و امور پژوهشی اولویت‌دار استانی این امر را تسریع بخشید.
انتهای پیام