صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۴۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

موضوع یکی از خطبه های عید قربان در عربستان سعودی جنجال آفرید و باعث شد که وزارت امور اسلامی این کشور خطیب آن را بازداشت کند.

به گزارش ایکنا، شفقنا نوشت، به نقل از عربی ۲۱، براساس کلیپی که از سوی یکی از فعالان زن در عربستان منتشر شده، یکی از خطبای نماز عید قربان در این کشور از روند کار کردن زنان در اماکن مختلظ با مردان به شدت انتقاد می کند.

عده دیگری می گویند که اظهارات این خطیب سعودی جزو واکنش های منفی خطبای این کشور قرار می گیرد که از تصمیمات اخیر دولت این کشور درباره زنان نظیر صدور مجوز سفر بدون اذن ولی آنها انتقاد کرده اند.

کاربران فضای مجازی در سایت توییتر با راه اندازی هشتگ «خطبای مساجد علیه دولت تحریک می کنند»، خواستار تحقیق درباره خطبه های مساجد شدند.

اظهارات خطیب مذکور با واکنش «شیخ عبداللطیف آل شیخ» همراه شد و وی در سخنانی گفت که این خطیب از حد و حدود خود تجاوز کرده و بازداشت شده است.

با این حال برخی کاربران از این خطیب دفاع کردند و گفتند که اظهاراتش تنها از باب نصیحت بوده و هدفش مخالفت با تصمیمات دولت عربستان نبوده است.

برخی دیگر نیز گفتند که بهتر بود این خطیب به جای سخنرانی درباره موضوعات جنجال برانگیز، به موضوعاتی اشاره می کرد که هیچ گونه اختلاف نظری در آنها وجود ندارد.

انتهای پیام