صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۴۴۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
امام جماعت مسجد حضرت علی(ع) بیان کرد:

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمدصادق سماواتی گفت: عید قربان، عید تقرب به خداوند است؛ قربانی کردن در این روز به منزله پا نهادن بر روی علایق دنیوی و نفسانیات جهت وصول به تقرب الهی است و لذا نماز هم بهترین و افضل‌ترین وسیله تقرب به خداوند است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمدصادق سماواتی در مراسم نماز عید قربان که در مسجد حضرت علی(ع) شهرک مینو در قزوین اقامه شد، گفت: عید قربان، روز تقرب به خداوند است؛ قربانی کردن در این روز به منزله پا نهادن بر روی علایق دنیوی و نفسانیات جهت وصول به تقرب الهی است و لذا نماز هم بهترین و با فضیلت‌ترین وسیله تقرب به خداوند است.
وی بیان کرد: نماز، قربانی و وسیله تقرب هر پرهیزگاری به خداوند است؛ آن‌هایی که از نظر مادی تهی‌دست و در خواندن دو رکعت نماز نیز سهل‌انگار هستند، فقیرترین مخلوقات هستند.
امام جماعت مسجد حضرت علی(ع) اظهار کرد: دعوت به جماعت با اسم نماز اگر دعوت به شخص باشد، نتیجه معکوس خواهد داد، ولی اگر دعوت به اجتماعات و جماعات جهت ترویج و اعتلای فرهنگ ناب محمدی و تربیت نفوس جهت آمادگی برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت باشد، اقدامی ارزشمند است.
سماواتی گفت: کسی حق ندارد در این برهه از زمان خود را معیار سنجش افراد قرار دهد؛ ما یک معیار بیشتر نداریم و آن راه و خط ولایت و امامت و اصل مترقی ولایت فقیه است.
وی در پایان خواستار توجه مردم و مسئولان به عمران و آبادانی مساجد شد و گفت: مسجد حضرت علی(ع) نیاز به توسعه، عمران و آبادانی دارد تا خلأ این جایگاه در این محل پر شود.
ولی عباسی
انتهای پیام