صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۵۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه ناحیه ایلام از بازخوانی واقعه غدیر در بوستان چغاسبز خبر داد.

محمدحسین فولادی، فرمانده سپاه ناحیه ایلام امروز در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: به‌مناسبت عید ولایت، واقعه غدیر روزهای ۲۸ و ۲۹ مردادماه بازخوانی می‌شود.
 
وی ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رخداد تاریخ اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است. انقلاب اسلامی تداوم راه غدیر بوده و این واقعه حقیقتی عظیم است که باید برای زنده نگه‌داشتن آموزه‌ها و تعالیم آن بیش از پیش تلاش کنیم.
 
فولادی گفت: دهه مبارک ولایت بهترین ایام برای تبیین جایگاه والای ولایت فقیه در جامعه اسلامی است و از این رو همدلی و همکاری دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری غدیر خم ضروری است.
 
وی با اشاره به اینکه واقعه غدیر با خلاقیتی منحصر به‌فرد و با مشارکت هنرمندان بازخوانی و شبیه‌سازی می‌شود، بیان کرد: با توجه به هجمه فکری و فرهنگی دشمنان برای ضربه زدن به دین و اعتقادات مردم به‌ویژه عاشورا و غدیر نیاز است تا این رخدادهای مهم اسلام بازخوانی و یادآوری شوند.
 
فولادی گفت: دشمنان دریافته‌اند که ولایت و عاشورا راز ماندگاری اسلام است و از هیچ دسیسه‌ای برای جدا کردن ملت از این دو مؤلفه مهم دریغ نمی‌کنند. واقعه غدیر و بحث ولایت ضرورت مهم جامعه امروز است و باید مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام