صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۸۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا گفت:‌ رجایی و باهنر نماد و نمود دولت کریمه بودند و مدلی از اداره قوه مجریه را ارائه کردند که امروز بعد از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی باید به ضرورت‌های این مدل حکومتی پی ببریم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی،‌ رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز،‌ 8 شهریورماه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به الزامات تحقق دولت کریمه، اظهار کرد:‌ فرازهایی از دعای افتتاح دولت کریمه را یک تقاضا و یک ضرورت برای جامعه گذشته، امروز و آینده بیان می‌کند.

وی سخن گفتن از شهیدان رجایی و باهنر را تنها سخن گفتن از دو شخصیت متعالی ندانست و افزود:‌ رجایی و باهنر نماد و نمود دولت کریمه بودند و مدلی از اداره قوه مجریه را ارائه کردند که امروز بعد از چهل سال از عمر انقلاب اسلامی باید به ضرورت‌های این مدل حکومتی پی ببریم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به ریشه‌های قرآنی، روایی و تاریخی دولت کریمه، تصریح کرد:‌ آیه «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ؛ حج - 41» شاخصه‌های دولت کریمه را تبیین می‌کند. در واقع رهبران الهی دارای این شاخصه‌ها هستند.

سعیدی با بیان اینکه حضرت امیرالمومنین علی(ع) دولت افراد دینی را بهترین دستاورد مردم می‌داند، اضافه کرد:‌ از دیدگاه مولای متقیان برخورداری مردم از دولت عدالت‌محور واجب و ضروری است. امور حکومت باید در اختیار انسان‌های دینی باشد تا مردم در مسیر متعالی حرکت کنند و عدالت در ابعاد گوناگون وجود داشته باشد.

وی با اشاره به تکلیف مردم در شکل‌گیری دولت کریمه، تصریح کرد:‌ خداوند موسس دولت کریمه است و این دولت کریمه دو شرط اساسی دارد؛ نخست اینکه رهبری تام و تمام در راس دولت کریمه قرار داشته باشد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا دومین شرط زیربنایی دولت کریمه را برخورداری از قانون کامل یعنی قرآن دانست و عنوان کرد: انسان در طول حیات مادی و معنوی خویش عوالم جنین، دنیا، برزخ و قیامت را درک می‌کند و لذا رهبری و قانون دولت کریمه باید این چهار عالم را پوشش دهد. قانونی که نتواند این چهار عالم را پوشش دهد ناقص است.

مردم؛ رکن رکین تشکیل دولت کریمه

سعیدی ارسال 124 هزار پیامبر را برنامه خداوند برای تشکیل دولت کریمه براساس دو شرط مذکور دانست و گفت:‌ خداوند می‌دانست که مردم نمی‌توانند با انتخابات و سر صندوق‌های رای رهبری تام و تمام را پیدا کنند لذا بزرگترین خدمت را به بشریت کرد و پیامبرانش را فرستاد؛ 124 هزار انسان والا که هیچ سهمی از دولت کریمه برای خودشان قائل نبودند و تنها هدایت مردم را طلب می‌کردند. آخرین رهبری الهی در عصر نبوت، رسول‌الله(ص) بود و قانون او امروز نسخه شفابخش همه دردهای بشر است.

وی تداوم رهبری الهی از نبوت به امامت و تعیین 12 امام معصوم برای مردم را دیگر تکلیف خداوند دانست و تاکید کرد:‌ رهبری الهی نه انتخابی است و نه انتصابی، بلکه ساختنی است و خدا رهبرانش را خودش می‌سازد. رهبری الهی در سه سطح نبوت، امامت و غیبت وجود دارد و در عصر غیبت ولی فقیه به عنوان نماد و نمود رهبری الهی در راس نظام دینی نقش‌آفرینی می‌کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا قرآن و سنت را قانون الهی دانست و متذکر شد:‌ تاریخ بشر نشان می‌دهد که صرفا یک رهبر الهی جامع و کامل و تام و تمام همانند رسول‌الله(ص) و امیرالمومنین(ع) برای تشکیل دولت کریمه کافی نیست.

وی حضور مردم، اطاعت مردم و وفاداری مردم نسبت به رهبری الهی را مهمترین رکن تشکیل دولت کریمه دانست و اظهار کرد: هیچکدام از 124 هزار فرستاده خداوند موفق به تشکیل دولت کریمه نشدند، زیرا مردم با آنان همراهی نکردند لذا مردم در حدوث و بقای حکومت دینی نقش دارند. پیامبر اسلام(ص) 10 سال حکومت کرد و یک دولت کریمه تشکیل داد، اما امت رسول‌الله در ادامه با غدیر همراهی نکردند.

سعیدی عاشورا و غیبت کبری را نتیجه همین عدم همراهی امت دانست که تاریخ را تغییر داده و عنوان کرد: یکی از افتخارات مردم ایران این است که غدیر حضرت روح‌الله(ره) را محقق کردند.

وی با بیان اینکه قوای سه‌گانه در کنار هم و تحت فرمان ولایت تشکیل‌دهنده دولت کریمه هستند، خاطرنشان کرد: قوای مقننه، قضائیه و مجریه بازوان قوی مقام معظم رهبری برای اداره کشور هستند، اما عده‌ای از منحرفان در ایام انتخابات می‌خواهند این قوا را جدا کنند.

مدل دولت شهیدان رجایی و باهنر در مقابل مدل دولت بنی‌صدر

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی مدل دولت شهیدان رجایی و باهنر را در مقابل مدل دولت بنی‌صدر دانست و افزود:‌ در مدل دولت شهیدان رجایی و باهنر قوه مجریه نقش تعیین‌کننده در تشکیل دولت کریمه دارد و امروز بیش از 50 دستگاه و نهاد زیر نظر قوه مجریه است. قوه مقننه نیز می‌تواند با اقتدار دولت را به نظم درآورد و در برابر بسیاری از مسائل اقدام انقلابی کند. مجلس دولت کریمه باید در برابر انحرافات بایستد و نماینده انقلابی باید خودش را فدا کند.

سعیدی اقدامات اخیر قوه قضائیه را موجب ایجاد امید در مردم دانست و تاکید کرد:‌ حمایت و پشتوانه مردم گره‌های کور این کشور را باز خواهد کرد لذا از قوه قضائیه می‌خواهیم نسبت به معضلات فضای مجازی نیز تصمیمات انقلابی اتخاد کند.

وی اطاعت نکردن امت اسلام از امیرالمومنین علی(ع)‌ را موجب ناکامی غدیر رسول‌الله(ص) دانست و گفت:‌ اگر مردم رهبری علی(ع) را همانند رهبری پیامبر(ص) می‌پذیرفتند، در ابتدا یک مجلس انقلابی برای علی می‌ساختند و سپس یک دولت انقلابی.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه شورای نگهبان صلاحیت‌ها را تایید می‌کند؛‌ نه شایستگی‌ها را، یادآور شد:‌ شورای نگهبان در چارچوب مواد قانونی عمل می‌کند و تعیین شایستگی‌ها بر عهده مردم است. امروز مجلسی می‌خواهیم که با آن در برابر دشمن بایستیم. همانگونه که صنعت دفاعی و موشک «سوم خرداد» ما آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کرده است، باید در دیگر عرصه‌ها نیز اقدام انقلابی و موثر داشته باشیم.

انتهای پیام