صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۹۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

گروه اجتماعی - معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در رابطه با موضوعات و مسائلی که در حوزه پایان‌نامه‌ها انجام می‌شود، بر روی مسائل استانی تمرکز کرده‌ایم و از ورود به مسائل کلان خودداری شده و بهتر است تا پایان‌نامه‌ها معطوف به حل مشکلات اقتصادی کشور و استان باشند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مهدی زواری، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ۱۱ شهریورماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مراجعین در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد از حجم قابل‌توجهی برخوردار هستند و آخرین فاز آموزشی آنها به پایان‌نامه می‌رسد که مشکل شایع در این رابطه تعریف موضوع برای پایان‌نامه است و بهتر است تا پایان‌نامه‌ها معطوف به حل مشکلات اقتصادی کشور و استان باشند.

وی ادامه داد: در رابطه با موضوعات و مسائلی که در حوزه پایان‌نامه‌ها انجام می‌شود، بر روی مسائل استانی تمرکز کرده‌ایم و از ورود به مسائل کلان خودداری شده و دو برنامه دریاچه ارومیه و اقتصاد مرزی برای پایان‌نامه‌ها تعریف شده است و بر مبنای چالش‌هایی خواهد بود که ذیل این دو مساله قرار دارند و هر دانشجو بنابه زمینه تخصصی رشته خود در این مباحث ورود خواهد کرد.

زواری افزود: از سال جاری بحث اصالت‌سنجی پایان‌نامه‌ها در دانشگاه آزاد آغاز شده و قبل از دفاع پایان‌نامه باید مشابهت‌یابی انجام شود و کمک می‌کند تا پایان‌نامه‌های اصیل در دست داشته باشیم.

وی یادآور شد: به‌دنبال ایجاد آزمایشگاه مرجع هستیم و با توجه به اینکه حجم عظیمی از امکانات در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد وجود دارد، در راستای ارائه خدمات به نهادهای خارج از دانشگاه نیز قدم برداریم و همچنین درنظر داریم تا یک آزمایشگاه مرجع را نیز در منطقه آزاد ماکو دایر کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: جهت ارتباط بهتر دانشگاه با صنعت که همواره یک حلقه مفقوده در کشور بوده، تورهای علمی برگزار می‌شود و در جریان مشکلات و چالش‌ها قرار گرفته شده و ارائه راهکارها در این راستا صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی را نیز توسعه بخشیده‌ایم و در این انجمن‌ها از اساتید به‌نام کشوری برای برگزاری کارگاه‌های علمی استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام