صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۰۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در دنیایی که رسانه حرف اول و آخر را می‌زند و به تعبیری امپراطوری رسانه‌ای شکل گرفته است، بدون تردید سرمایه‌گذاری برای رسانه سودآور، مفید و ارزشمند است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز 13 شهریورماه در بازدید از مجموعه ارتباطات و اطلاع‌رسانی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در دو سه قرن گذشته شیوه نزاع و لشکرکشی‌ها با ابزار و ادوات خاصی همراه بود، اما در نیم قرن گذشته این ادوات و ادبیات جای خود را به رسانه داده است، به طوری که در قرن 21 رسانه‌ها زبان گویای دولت‌ها، سیاست‌ها و اقدامات علمی است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: تنوع و تقسیم کار، ایجاد شبکه پیچیده، دایره نفوذ وسیع و مجهز به زبان‌های متعدد، جوامع مختلف و روانشناسی قومیت‌ها، همچنین به لحاظ صنفی و متناسب با فرهنگ‌ها در قالب‌های متنوع از خصوصیات این امپراطوری عظیم قرن حاضر است.
معاون پژوهشی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری رسانه‌ای بهترین نوع سرمایه‌گذاری است، تأکید کرد: رسانه در قالب‌های دیداری، شنیداری و مکتوب می‌تواند براحساس و ادراک انسان‌ها اثر گذاشته و جهت‌دهی مطلوب خود را پیاده‌سازی کند.
عباسی با اشاره به تبلیغات گسترده غرب در کشورهای اسلامی اذعان کرد: طی این سال‌ها شاهد بوده‌ایم که بنگاه‌های سخن‌پراکنی غرب به واسطه فعالیت‌های گسترده بسیاری از معادلات بین‌المللی را خلاف واقع نشان داده‌اند یا اهداف و سیاست‌های خود را به جامعه القا کرده‌اند.
این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی تصریح کرد: سرمایه گذاری در رسانه یک سرمایه گذاری سودآور است که ما تازه به فکر آن افتاده‌ایم، البته نباید از این نکته غافل شد که اگر در بهره گیری از رسانه شتاب چندانی نداشته ایم اما با کار جهادی خیلی از این فاصله ها را کم کرده ایم و حتی سریعتر و اثرگذاتر ورود داشته ایم.
در ابتدای این دیدار حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه گزارشی از فعالیت های دو سال اخیر این رسانه حوزه ارائه کرد و گفت: رسانه حوزه در راستای رسالت حوزه‌های علمیه «مطالبه‌گری» و «پاسخگویی» سیاست‌های کاری مدّونی را برنامه ریزی و اقدامات ارزشمندی را به جامعه مخاطبین خود عرضه داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به دغدغه بزرگان و اساتید حوزه نسبت به کادرسازی رسانه‌ای، امروز خبرگزاری حوزه به منظور تربیت نیروهای خوب رسانه‌ای، موفق به برگزاری چندین دوره آموزش سواد رسانه‌ای با حضور طلاب علاقه‌مند در مدارس مختلفی در شهرهای تهران، قم، لرستان شده و استان‌های متعددی نیز درخواست برگزاری کارگاه سواد رسانه را پیش از این داشته‌اند.
سردبیر مرکز خبر حوزه افزود: در این دو سال چند گام در رسانه حوزه برداشته شده است، از جمله، ارتقای سطح دانشی همکاران؛‌ رشد 29 درصدی اخبار با تولید 68 هزار خبر؛ رشد 7 برابری شبکه‌های اجتماعی؛ 134هزار مخاطب در فضای مجازی؛ فعال سازی 6 گروه تخصصی نخبگانی در حوزه عربی عراق و فرانسوی و مصری با ارتباط با 800 نفر از متخصصین امر؛ ارتقای صفحات فعال استانی از 18 صفحه به 23 صفحه؛ پنج زبانه شدن خبرگزاری؛‌ معرفی خدمات اجتماعی روحانیت با بیش از 100 خدمت ویژه روحانیت در دو سال گذشته؛‌ ایجاد صفحه یادداشت و مقاله با هدف حمایت از فضلای جوان،؛ پاسخگویی به احکام مبتلا به و تبیین سبک زندگی اسلامی؛ صفحه ویژه سینما و تلویزیون و... از جمله این خدمات است.
وی همچنین از رونمایی صفحه ویژه بانوان در ماه ربیع‌الاول خبر داد.
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام محمد‌رضا برته، مدیر اطلاع رسانی حوزه علمیه با بیان اینکه در عرصه رسانه‌ای در 2 بخش مکتوب و رسانه فعالیت داریم، اظهار کرد: در بخش مکتوب نشریه افق حوزه را داریم که نشریه‌ای خبری تحلیلی است و در بخش رسانه مرکز خبر حوزه را داریم که به 5 زبان فعالیت می‌کند.

وی افزود: در بخش مکتوب نشریه افق حوزه را داریم که تنها نشریه‌ای است که با مجوز شورای عالی فعالیت دارد و به صورت هفتگی چاپ و تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.
مدیر اطلاع‌رسانی و رسانه حوزه‌های علمیه با اشاره به فعالیت 15 ساله نشریه افق حوزه، ادامه داد: در کنار نشریه اقدام به چاپ و انتشار ویژه‌نامه‌هایی با محتواهای مفید، جدید و بعضا کمیاب کرده‌ایم که برای مخاطبان بسیار مفید بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مرکز خبر حوزه اشاره کرد و گفت: امروز این مرکز با وجود محدودیت‌های مالی به 5 زبان دنیا فعالیت داشته و دارای 21 درگاه رسانه‌ای و بیش از 130 هزار مخاطب مباشر است.
برته، فعالیت مرکز خبر حوزه و افق حوزه را فعالیتی مطالبه‌گرانه و جریان‌ساز برشمرد و گفت: مخاطبان خبرگزاری و نشریه افق حوزه غالباً نخبگان و جریان‌سازان رسانه‌ای هستند.
وی راه‌اندازی سلسله مصاحبه‌های صریح و بی‌پرده با هدف بررسی مسایل صنفی روحانیت و مسایل روز، راه‌اندازی گفتگوی ماه با هدف معرفی فضلای حوزه، پرونده‌های ویژه در حوزه ملی و بین‌المللی، سیل و روحانی (1200 خبر و عکس) و مخاطب‌محوری در سامانه خبری حوزه را از دیگر ظرفیت‌های این سامانه خبری عنوان کرد.
انتهای پیام