صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۳۹۸۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده دوران جنگ گفت: در گذشته اگر آمریکا به کشوری نهیب می‌زد آن کشور به سرعت در برابر استکبار سر فرود می‌آورد اما امروز در برجام دیدیم که آن‌ها پای میز مذاکره آمدند و امضا کردند ولی از جریان مذاکره خارج شدند که این نشان از سردرگمی آنان دارد، نقض یک سند جهانی برای آمریکا یک آبروریزی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار نورخدا قاسمی از فرماندهان 8 سال جنگ تحمیلی امروز 31 شهریورماه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح محلات که در سپاه ناحیه محلات برگزار شد تصریح کرد: آنچه اسناد به ما می‌گوید این است که صدام به عنوان مزدور آمریکا به خیمه انقلاب حمله کرد، صدام به درک واصل شد اما آمریکا که مسبب اصلی جنگ بود هنوز پا برجاست. ما شاهد گسترش موریانه‌ای آمریکا در منطقه بودیم اما امروز هیمنه آمریکا در حال فروپاشی است؛ نظام سلطه و در راس آن آمریکا بر چهار مولفه اصلی استوار است، دیپلماتیک، نظامی‌گری، اطلاعات و اقتصادی.

وی افزود: در بحث دیپلماتیک در گذشته اگر آمریکا به کشوری نهیب می‌زد آن کشور به سرعت در برابر استکبار سر فرود می‌آورد اما امروز در برجام دیدید که پای میز مذاکره آمدند و امضا کردند ولی از جریان مذاکره خارج شدند که این نشان از سردرگمی آنان است، نقض یک سند جهانی برای آمریکا یک آبروریزی است. آمریکا در سال‌های گذشته با نظامی‌گری و حمله به کشور‌های اسلامی و تجزیه آن‌ها سعی در ادامه سلطه خود در منطقه را داشته است.

سردار قاسمی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا پیش از این که یک رجل سیاسی باشد یک تاجر است و با آتش‌افروزی بین کشور‌ها سعی در فروش سلاح‌های خود دارد. در جریان حمله به آرامکو، آمریکایی‌ها به شدت ابراز نگرانی کردند، حال سوال اینجاست که چرا در هنگام بمباران مدارس و بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مسکونی یمن نگران نشدید؟ نفت از جان اعراب برای آمریکا مهم‌تر است، آن‌ها حاضر هستند مردم کشته شوند اما لوله‌های نفت آسیبی نبیند.

وی ادامه داد: اقتصاد آمریکا با روی کار آمدن دولت ترامپ دگرگون شد، امروز آمریکا یکی از مقروض‌ترین کشورها در جهان است. این که آمریکا دنبال برپایی جنگ در کشورهاست به دلیل این است که قصد دارند با فروش سلاح اقتصاد خود را ترمیم کنند. آمریکا می‌خواهد همه دولت‌ها را با توپ و تانک تغییر دهد، در قضیه سوریه و عراق این مردم هستند که باید دولت خود را انتخاب کنند نه آمریکا. آمریکا باید بداند که جبهه‌ای با نام مقاومت در برابر او صف کشیده است و زین‌پس آنان نمی‌توانند به راحتی در منطقه جولان دهند.

 فرمانده دوران جنگ تحمیلی اتهام آمریکا به ایران برای حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را نشانه ترس دشمن از جمهوری اسلامی خواند و تشریح کرد: آمریکا سلاح اقتصادی را به سمت ما گرفته است و همچنان حرف از مذاکره می‌زند، آمریکایی‌ها مورد اطمینان نیستند و نخواهند بود. توصیه ملت ما تکیه به خداوند و اهل بیت(ع) است، ایران اسلامی در سال‌های جنگ با عنایت معصومین(ع) محفوظ ماند، ملت‌ها به جای توسل به کد‌خدا به خدا متصل شوند.

انتهای پیام