صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۶۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
در هرمزگان؛

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه قرآنی هرمزگان از تشویق و حمایت مالی از مؤسسات با ابتکار عمل و ایده‌های نو خبر داد.

محمدحسین لاله‌زاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ ضمن بیان این مطلب گفت: در نظر داریم تا از مؤسسات موفق استان با حمایت مالی تشویق به عمل آوریم.
وی با اشاره به ملاک این امر، اظهار کرد: مؤسساتی که در کنار فعالیت مهد قرآن و مدارس غیردولتی، با ایده‌ها و طرح‌های نو اقدام به ارتقای فعالیت‌های قرآنی مؤسسه در بحث آموزشی، تبلیغی ـ ترویجی و جذب مخاطبان در گروه‌های مختلف سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و خردسالان کرده‌اند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.
لاله‌زاری در بخش دیگر با اشاره به اینکه برخی از مؤسسات برای تمدید و تغییر مجوز فعالیت دچار سختی هستند، بیان کرد: هیئت مدیره و مؤسسه برخی از مؤسسات استان شامل دو نفر است که با آیین‌نامه تأسیس مؤسسه سازمان تبلیغات اسلامی حداقل اعضای هیئت مدیره سه نفر است که این امر منوط به هزینه ثبت مجدد است که حداقل یک میلیون تومان هزینه دارد که با این اعتبار یا شهریه‌های اندکی که مؤسسات اخذ می‌کنند، برای این موضوع به سختی می‌افتند. همچنین علاوه بر آن، روند ثبت نیز زمان‌بر است. لذا امیدواریم سازمان دارالقرآن برای تمدید و تغییر مجوز مؤسسات تمهیداتی بیندیشد.

انتهای پیام