صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۷۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

گروه فرهنگی ‎ــ مدیر انجمن و شورای تعزیه‌خوانی بندرعباس با بیان اینکه هیچ تبلیغ سوئی توسط دشمنان اسلام مانع عشق به امام حسین(ع) نیست، گفت: گریه برای مظلومیت این امام بزرگوار نه تنها افسردگی به بار نمی‌آورد بلکه انگیزه انسان را برای رسیدن به حیات طیبه بالا می‌برد.

هادی عرب، مدیر انجمن و شورای تعزیه‌خوانی بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه ما هرچه داریم از برکت قرآن و آموزه‌های اهل‌ بیت(ع) است، اظهار کرد: اگر مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس درحالی‌که نهال انقلاب اسلامی در کشور عزیزمان تازه جوانه‌ زده بود باشهامت و شجاعت در مقابل شرق و غرب عالم ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند به این دلیل بود که همگی درس‌آموز مکتب اهل‌بیت(ع) و به‌ویژه رهرو مکتب عاشورایی امام حسین(ع) بوده و هستند و شهادت در راه خدا افتخاری بزرگ برای آنان است.

وی با اشاره به اینکه شناساندن هرچه بیشتر این مکتب نیز نیاز به فداکاری و ایثار دارد، گفت: واقعاً کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.

مدیر انجمن و شورای تعزیه‌خوانی بندرعباس ادامه داد: حضرت زینب(س) با خطبه‌ای که داشتند کاخ یزید را در هم شکستند و به ما آموختند در هر شرایطی نباید از تبلیغ دین دست کشید و باید از حق و حقیقت دفاع کرد.

این مقام مسئول در ادامه به تشریح برنامه‌هایی انجمن پرداخت و ابراز کرد: ما در ایام محرم ویژه‌برنامه‌های فراوانی از قبیل نوحه‌خوانی نشسته، همایش آوا‌ها و نوا‌ها تعزیه شبیه حضرت زینب‌(س)، نمایشگاه نسخ خطی تعزیه، نمایشگاه لباس تعزیه‌خوانی، مراسم چاوشی‌خوانی، علم‌گردانی و ... را داریم که به ثبت نیز رسیده است.

وی یکی از ویژه‌برنامه‌های انجمن را تجلیل از سالمندان، پیشکسوتان و محرومان ذاکر خواند و ادامه داد: این کار باعث ایجاد انگیزه برای جوانان و بزرگ‌سالانی است که در این عرصه موی سفید کرده و با تمام سختی‌ها و کم‌وکاستی‌ها به‌صورت خودجوش و مردمی به ترویج فرهنگ عاشورایی پرداخته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: ذاکران امام حسین(ع) با سرمایه شخصی خود با عشق به اهل‌بیت(ع) پا به این عرصه گذاشته‌اند و بدون چشم‌داشت به کسب مقام و موقعیت مادی تعزیه و تعزیه‌خوانی را گسترش داده و در شناساندن مکتب عاشورا به مردم همت گماشته‌اند.

عرب در پایان با بیان اینکه هیچ تبلیغی مانع از عشق به امام حسین(ع) نیست، گفت: عشق اهل‌بیت(ع) و پیروی از مکتب این بزرگواران چراغ راه سعادت بشریت است و گریه برای مظلومیت این امام بزرگوار نه‌ تنها افسردگی به بار نمی‌آورد بلکه بصیرت و انگیزه انسان را برای دست‌یابی به حیات طیبه بالا می‌برد.

انتهای پیام

انتهای پیام