صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۷۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان غربی گفت: بیشتر مناطق روستایی آذربایجان غربی دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیبایی بوده که با معرفی این جاذبه‌ها می‌توان گردشگری را در روستا‌ها رونق داد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در همایش دهیاران و بخشداران استان که امروز، 14 مهر به مناسبت روز ملی روستا در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: روستاها از کانون‌های اصلی توسعه کشور بوده و با شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از توانمندی‌های روستایی می‌توان مسیر رشد و توسعه را در استان و کشور هموار کرد.

وی با بیان اینکه دهیاران می‌توانند با معرفی این جاذبه‌ها و ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، گردشگری را در روستاهای خود رونق دهند، گفت: دهیاران استان تشکیل شورای توسعه روستا با مشارکت نخبگان روستایی را در دستور کار خود قرار داده و حتماً پیگیر باشند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: هر روستا برای خود یک ظرفیت خاص دارد که دهیاران باید با مشارکت مردم این ظرفیت‌ها را شناسایی و از آن‌ها در جهت پیشرفت و توسعه روستا استفاده کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: دهیاران آموزش‌های لازم را به روستاییان در بخش کشاورزی به‌ویژه ترویج کشت های جایگزین و طریقه استفاده از روش‌های آبیاری نوین را به کشاورزان دهند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشویق کشاورزان نسبت به بیمه نمودن محصولات خود تاکید کرد و گفت: استان آذربایجان غربی بدلیل آب و هوای سرد کشاورزان با بیمه محصولات کشاورزی، بخش زیادی از خسارت‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی جبران و کشاورزان و باغداران کمتر دچار مشکل مالی می شوند.

شهریاری بیان کرد: روستاییان و عشایر می‌توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از مزایای مختلف این صندوق نیز از جمله مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

در پایان این همایش با اهدای لوح و هدایایی از بخشداران و دهیاران نمونه استان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام