صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۸۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
آیت‌الله مبلغی:

گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حلال یکی از زمینه‌های پرظرفیت، فعال و فراگیر برای وحدت اسلامی است، گفت: وحدت متعلق به آن، در سه حوزه مهم فقه حلال، برند حلال و زندگی ملموس حلال انعکاس و حضور پیدا می‌کند.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله احمد مبلغی در دیدار با احسان اووت، دبیر کل مؤسسه استانداردسازی و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی(اسمیک)، بیان کرد: البته این به معنای دعوت به عدم رعایت احکام ویژه هر مذهب از سوی اتباع آن مذهب نیست؛ بلکه به این معنا است که اختلافات در برابر اشتراکات حجم محدود و کمتری دارد، لازم است مقررات حلال برای جهان اسلام بر پایه مشترکات تدوین شود.

مبلغی تأکید کرد: اگر هنگام مقررات‌نویسی برای اسمیک، موارد اختلافی میان مذاهب مدیریت نشود و در فضایی بی‌توجه به برند مشترک اسلامی حلال، مقررات یک جانبه‌نگرانه شکل گیرد، وحدت و انسجام لازم برای حلال تحقق نمی‌یابد.

مبلغی یادآور شد: طبعاً این به ضرر پویایی و فعال بودن برند حلال است و اهمیت و برند بودن آن را تضعیف می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت برحذر بودن از ایجاد دوگانه‌سازی حلال تحت عنوان حلال شیعی و حلال سنی، گفت: حلال با پسوند اسلامی موجب قوت و اعتبار دین، و نماد و برندی برای امت اسلامی است؛ بنابراین یک برند متعلق به دین نباید در اثر دوگانه‌سازی تضعیف شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خطاب به دبیرکل اسمیک، گفت: خوشبختیم که با همکاری برخی از کشورها از جمله ایران اسلامی تلاش کردید تا حلال بر اساس فقه مشترک اسلامی، دارای مقرراتی جهان شمول و فراگیر شود.

در این دیدار احسان اووت ضمن اشاره به اهمیت حلال در جهان امروز، بر ضرورت وحدت اسلامی در زمینه حلال، و حفظ این وحدت در وضع مقررات حلال توسط اسمیک تأکید کرد.

انتهای پیام