صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۹۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
سلیمانی دشتکی:

گروه اجتماعی - رئیس ستاد اربعین استان ایلام از تردد ۱ میلیون ۸۰۰ هزار نفر در کمتر از ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: حدود ۶۰ درصد زوار با وسایل شخصی آمده‌اند و حدود ۴۰ درصد نیز با اتوبوس باید جابجا شوند.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، رئیس ستاد اربعین استان ایلام امروز 20 مهر ماه از تردد ۳۲۶ هزار و ۱۲۶ نفر ظرف یک روز گذشته از مرز مهران خبر داد و اظهار کرد: از این میزان  ۲۴۹ هزار و ۲۱۱ زائر ایرانی مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند و در همین روز ۷۶ هزار و ۹۱۵ نفر نیز از طرق این مرز وارد کشور شده اند.
وی با بیان اینکه در این روز 1244 زائر خارجی از مرز مهران خارج و 1199 زائر خارجی نیز از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند، از تردد ۲۰۰ هزار نفر ظرف ۱۴ ساعت گذشته خبر داد و تصریح کرد: از این میزان ۱۷۰ هزار نفر از کشور خارج  و ۳۰ هزار نفر نیز به کشور برگشته‌اند.
رئیس ستاد اربعین استان در ادامه از خدمت رسانی به زوار در عمق ۱۵ کیلومتری خاک عراق خبر داد و گفت: آب رسانی به زوار با تانکر های سیار به شدت ادامه دارد و اگر برخی اوقات خدمات‌رسانی مطلوب نیست به خاطر تراکم جمعیت و عدم امکان تردد با وسیله نقلیه در آن طرف مرز است.
استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ستاد اربعین تامین اتوبوس برای بازگشت زائران است، ادامه داد: حدود ۶۰ درصد زوار با وسایل شخصی آمده اند و حدود ۴۰ درصد نیز با اتوبوس باید جابجا شوند که به همین خاطر روز دوشنبه هیئتی از ستاد مرکزی اربعین به مهران می‌آیند و بحث حمل و نقل را به صورت ویژه پیگیری می‌کنند.
سلیمانی دشتکی در پایان از تردد ۱ میلیون ۸۰۰ هزار نفر در کمتر از ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: از این میزان ۱ میلیون ۴۵۰ هزار نفر از کشور خارج  و بیش از ۳۵۰ هزار نفر نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشته‌اند.
وی تصریح کرد: با این استقبال بی نظیر همین امروز و در یک هفته مانده به اربعین به آمار تردد سال گذشته می‌رسیم و این یک رکورد در اربعین کشور است.
انتهای پیام