صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۹۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی سوره زنجان به همکاری مشترک خانواده‌ها و مؤسسات برای جذب افراد به کلام وحی تأکید کرد و گفت: خانواده تأثیر اصلی در جهت‌دهی فرزندان به سوی فعالیت‌های قرآنی دارد.

حوا حیدری، مدیر مؤسسه قرآنی سوره زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن و همچنین حفظ قرآن کریم از اصلی‌ترین فعالیت‌های این موسسه به‌شمار می‌رود و کنار این‌ها کلاس‌های مشاوره برای آشنایی با مهارت‌های زندگی نیز ویژه بانوان برگزار می‌شود.
وی به استفاده از روش‌های تدریس متناسب با گروه سنی افراد تاکید کرد و گفت: در شرایطی که با تهاجم فرهنگی و رزق و برق‌های دنیای مجازی مواجه هستیم باید تدریس علوم قرآنی نیز دارای جذابیت باشد تا بتواند مخاطبان را هدفمندتر کند.
این مسئول ادامه داد: آموزش قرآن برای کودکان باید همراه با بازی باشد تا کار خسته‌کننده جلوه نکند و روش‌هایی با شعر و بازی برای آن‌ها استفاده شود تا بیشتر با قرآن ارتباط برقرار کنند.
مدیر موسسه قرآنی سوره زنجان در مورد راهکارهایی برای جذب افراد به سمت فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: باید این کار اقدامی دوسویه از طرف موسسات قرآنی و خانواده‌ها باشد و همسو با یکدیگر در این مسیر گام بردارند.
وی علاقه‌مندی خانواده‌ها به فعالیت‌های قرآنی در تشویق فرزندان به این سمت را مهم خواند و گفت: اگر خانواده‌ها خودشان علاقه داشته باشند، می‌توانند به هدایت فرزندان برای آموزش قرآن جهت بدند.
حیدری با اشاره به اینکه مردم زنجان خانواده‌هایی متدین هستند، تصریح کرد: با این حال به نسبت وجود افراد متدین، فعالیت‌های قرآنی بین آن‌ها کم است و شاید این موضوع به ناآگاهی یا بی‌توجهی افراد مربوط می‌شود.
انتهای پیام