صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور با بیان تاکنون خانه احزاب در ۱۷ استان کشور راه‌اندازی شده و تعدادی نیز امسال فعال می‌شوند گفت: توسعه سیاسی احزاب در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایکنا از سمنان، حمید ملانوری، مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور، عصر روز گذشته، 21 مهر در جمع مسئولان خانه احزاب و دبیران احزاب استان سمنان در استانداری با بیان اینکه تاکنون خانه احزاب در ۱۷ استان کشور راه‌اندازی شده است و تعدادی نیز امسال فعال می‌شوند اظهار کرد: رویکرد نظام کمک به احزاب، توسعه فضای سیاسی و تقویت احزاب در سراسر کشور برای تقویت دموکراسی به‌عنوان یکی از شعارهای امام راحل است.

وی افزود: در احزاب افراد نخبه و شاخص عضو هستند که بر اساس اولین قانون احزاب، ۲۵۰ حزب، پروانه فعالیت دریافت کردند.

ملانوری احزاب را محل مناسب برای توسعه سیاسی برشمرد و گفت: جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب)، جبهه هماهنگی اصلاحات، جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی، جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت، جبهه اصولگرایان استان قم و جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران مهم‌ترین ائتلاف‌های کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور متذکر شد: دولت در دیپلماسی و در سطح جهانی، پیشرفت‌های بزرگی داشته که برجام یکی از این پیروزی‌ها بود، که بر این اساس امروز ایران اسلامی یکی از قدرت‌های اصلی و برتر منطقه محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اگرچه گروه‌ها و دسته‌های مختلفی در کشور فعال هستند اما همگیتحت لوای یک پرچم یک هستند یادآور شد: باید برای پیشرفت، توسعه و اعتلا در کشور کمک کرد که این امر با بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم به‌عنوان یکی از وظایف احزاب شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام