صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
همزمان با روز جهانی نابینایان رونمایی شد؛

گروه جامعه ــ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی سیستم اعلام صوتی زمان اعلام ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه، همزمان با روز جهانی نابینایان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به‌ نقل از سازمان اتوبوس‌رانی تهران، پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با اعلام اینکه قابلیت اعلام صوتی در اپلیکیشن اتوبوسرانی تهران از تیرماه سال جاری راه‌اندازی و به بهره‌برداری آزمایشی رسید، اظهار کرد: این سیستم در روز جهانی عصای سفید رونمایی شد.

وی افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی علاوه بر اقداماتی که در حوزه افراد معلول انجام داده، سه اقدام مهم را در راستای مناسب‌سازی ایستگاه‌ها به ثمر رسانده است.

سنندجی به راه‌اندازی ۳۶ عدد تابلوی راهنمای مسیر، مخصوص نابینایان در خطوط تندروی اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت: ۱۹۰ راهنمای بریل روی دستگاه‌های کارت خوان در خطوط تندرو ۴ و ۷ راه‌اندازی شده است. اعلام هوشمند نام ایستگاه‌ها در داخل هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین اجرا شده است.

سنندجی افزود: پس از رایزنی با کارشناسان نرم‌افزار‌های مرتبط با افراد نابینا و کم بینا و نرم‌افزار حمل و نقل عمومی تهران منطبق با استاندارد‌ها و رهنمون‌های بین‌المللی برای این گروه از شهروندان متناسب‌سازی شده است. شهروندان و نابینایان با ورود به نرم‌افزار حمل و نقل عمومی تهران، می‌توانند از اطلاعات خط و زمان ورود اتوبوس آن خط به ایستگاه مطلع شوند.

وی با بیان اینکه برای نابینایان امکان شنیداری اطلاعات فراهم شده است، تصریح کرد: زمان‌بندی تقریبی ورود اتوبوس به ایستگاه مورد نظر براساس تاریخچه یک هفته گذشته نشان و اعلام می‌شود. این زمان تقریبی با خطای تا چهار دقیقه است، اما عدم اعزام اتوبوس یا شرایط ترافیکی غیرعادی می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین برای اطلاع از زمان واقعی رسیدن اتوبوس از اطلاعات کارت ارائه شده در نرم‌افزار باید استفاده شود که براساس شرایط واقعی و لحظه‌ای تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: مسافران می‌توانند از بخش پیغام‌ها اقدام به ارسال مشکلات مختلف اعم از اشکالات نرم‌افزار، اشکالات خطوط و ایستگاه‌ها و یا شکایت نمایند و پاسخ مراجع مربوطه را در این بخش مشاهده کنند.
انتهای پیام