صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

گروه اجتماعی- مدیر حج و زیارت استان سمنان از شرکت و ثبت نام 29 هزار زائر از استان سمنان در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت استان سمنان خلیل دلپاک، مدیر این سازمان امروز 25 مهر از شرکت و ثبت نام 29 هزار زائر از استان سمنان در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت: حضور این تعداد زائر از استان سمنان در پیاده‌روی اربعین حسینی بی‌سابقه است و تمهیدات لازم برای امنیت و سلامت این مشتاقان زیارت کربلای معلی و نجف اشرف اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: زائران می‌توانند از طریق سامانه samah.haj.ir یا مراجعه به دفاتر شرکت‌های زیارتی دارای مجوز استان سمنان برای شرکت در آیین اربعین حسینی نام‎نویسی کنند.

دلپاک با تاکید بر اینکه مرز معین زائران سمنان برای اعزام به پیاده‌روی اربعین حسینی مهران در استان کرمانشاه است و مشتاقان این آیین معنوی در زمان تردد به مرزهای کشور به مسایل ایمنی و بهداشتی توجه ویژه‌ای داشتند باشند متذکر شد: روزانه خبرهای ویژه اربعین از رسانه و خبرگزاری‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود و زائران به توصیه‌های مسئولان برای برگزاری باشکوه‌تر این آیین معنوی توجه داشته باشند.

مدیر حج و زیارت استان سمنان  با اشاره به اینکه موکب‌های متعددی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در نقاط مرزی و شهرهای کربلا و نجف مستقر است و زائران برای دریافت خدمات از این موکب‌ها استفاده کنند یادآور شد: جهت مراسم اربعین سال ۱۳۹۸ با توجه به توافق ایران و عراق ، زائران ایرانی می‌توانند از دهم شهریور ۹۸ تا هفتم آبان این سال بدون گرفتن روادید به شرط ثبت نام در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر وارد عراق شوند.

انتهای پیام