صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۱۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

گروه اجتماعی ــ رئیس پایگاه ملی حسنلو گفت: بازدید کنندگان خارجی از مجموعه پایگاه‌ملی حسنلو افزایش ۶۴ درصدی داشته است.

حسن شیری، رئیس پایگاه‌ملی حسنلو، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری حدود 5400 نفر از مجموعه تاریخی پایگاه‌ ملی حسنلو بازدید کرده است.

وی افزود: از این تعداد حدود 120 نفر آن گردشگران خارجی از کشورهای مختلف مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و روسیه می‌باشند که نسبت به مدت مشابه سال 1397، شاهد افزایش 64 درصدی حضور گردشگران خارجی هستیم.

این مقام مسئول گفت: این مجموعه بزرگترین شهر عصر آهن در خاورمیانه است که قدیمی‌ترین لایه آن حدود 8000 سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

شیری بیان کرد: کشف جام زرین حسنلو در سال 1337 یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است.

رئیس پایگاه‌ ملی حسنلو در پایان سخنان خود اظهار کرد: این محوطه با ارزش، در 80 کیلومتری ارومیه و 9 کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که در سال 1344 به شماره  485 در فهرست آثار ملی ثبت شده و از سال 1382جهت انجام فعالیتهای علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه‌ملی تبدیل شده و یکی از آثار مهم گردشگری استان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و همه روزه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی  از این مجموعه ارزشمند هستیم.

انتهای پیام