صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۳۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه زنجان ۱۳ آبان را نماد استکبارستیزی خواند و گفت: جنایت‌های آمریکا در کشورهای مختلف سبب شده که مرگ بر آمریکا به شعار جهانی تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، از ۱۳ آبان به‌عنوان روز استکبارستیزی به معنای واقعی کلمه یاد کرد و افزود: رژیم حلقه به گوش آمریکا در سال ۴۳ امام راحل را به خاطر ایستادگی در برابر حق ننگین کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید کرد. در سال ۵۷ که تظاهرات در ایران به اوج خود رسیده بود، دانش‌آموزان در جلوی دانشگاه تهران تجمع کرده و رژیم پهلوی عده‌ای زیادی از آنان را به شهادت رساند.

وی با یادآوری اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دشمنان توطئه‌های زیادی را علیه نظام نوپای انقلاب اسلامی ترتیب دادند، تصریح کرد: بی‌شک، بسیاری از این توطئه‌ها ریشه در اقداماتی بود که آمریکا از طریق لانه جاسوسی خود در ایران انجام می‌داد و به همین خاطر دانشجویان و روحانیون در ۱۳ آبان سال ۵۸ اقدام به تسخیر این لانه جاسوسی کردند، اقدامی که در آن برهه، امام راحل از آن به‌عنوان انقلابی که بزرگ‌تر از انقلاب اسلامی است، یاد کردند.

خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه بعد از تسخیر لانه جاسوسی، تظاهرات زیادی در شهرهای مختلف ایران و در راستای حمایت از این اقدام و دانشجویان خط امام انجام شد، ادامه داد: جاسوسان آمریکایی به مدت ۴۴۴ روز در اختیار جوانان ایران بودند، این در حالی است که به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، سیاه‌پوستان و زنان در همان روزهای نخستین آزاد شدند که همین اقدام بازتاب زیادی در دنیا داشت.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان امسال باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، بیان کرد: همه ما به این موضوع اذعان داریم که آمریکا در برهه کنونی یال و کوپال خود را از دست داده و به عینه می‌توان گفت که شعار «مرگ بر آمریکا» مختص ایران اسلامی نیست و به واسطه خوی استکباری آمریکا، شعار «مرگ بر آمریکا» در کشورهای مختلف دنیا حتی در کشورهای آمریکای لاتین که به نوعی حیاط خلوت آمریکا محسوب می‌شود، به گوش می‌رشد.

امام جمعه زنجان، حضور نسل نوجوان و جوان در کنار بزرگسالان را یک ضرورت در راهپیمایی امسال ۱۳ آبان‌ماه اعلام کرد و گفت: استکبارستیزی، تداوم عینی و واقعی برخورداری از روحیه عاشورایی است. اگر می‌خواهیم رفتار حسینی ما بعد از ماه محرم و صفر تداوم داشته باشد، باید روحیه استکبارستیزی خود را حفظ کرده و با حضور در عرصه‌هایی چون راهپیمایی ۱۳ آبان، در مقابل زور، استبداد و استکبار ایستادگی کنیم که این خود بیانگر آن است که در ماه محرم و صفر به معنای واقعی حسینی شده‌ایم.

وی در ادامه به فرامین رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانش‌آموختگان ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: فرمانده کل قوا در این مراسم به محورهای ارزشمندی اشاره کردند که غافل نبودن از تحرکات دشمنان، کوچک نشماردن دشمن، اعتماد نکردن به دشمن و ... از جمله این رهنمودها بود. ایشان همچنین خطاب به مردم لبنان و عراق فرمودند که تلاش دشمن این است که محاسبات شما را عوض کند، به همین خاطر نباید اجازه دهید جامعه ناامن شود و مردم نیز اعتراض‌های خود را به صورت قانونی دنبال کنند؛ چرا که دشمن همین روند را برای ملت ایران نیز در پیش گرفته بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین عسگری (ع)، اظهار کرد: تقریبا همه عمر این امام همام در زندان گذشت. آن حضرت در سن ۲۲ سالگی به امامت رسیدند و در سن ۲۸ سالگی نیز شهید شدند. امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) را باید زمینه‌ساز دوران غیبت امام زمان (عج) دانست. به طور کلی، تداوم مدیریت و هدایت جامعه با مکانیزمی غیر از حضور امام معصوم (ع) را باید مدیون این دو امام همام بدانیم.

انتهای پیام