صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۴۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور:

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، نخبگان قرآنی را سفیران نور در جامعه دانشگاهی و عرصه‎های مختلف اجتماع دانست و تاکید کرد: اگر سرفصلی در دو دهه پیش هنوز فعال است به معنی کم کاری در عرصه آموزشی است که باید به هر شکل جبران شود.

به گزارش ایکنا از قم، سید احمدرضا پیش‌بین امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت که امروز 13 آبان در جمکران برگزار شد، با اشاره به روز استکبار ستیزی گفت: این روز خاطره سه واقعه تبعید امام راحل، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی را در اذهان تداعی می‎کند.

وی افزود: برگزیدگان قرآنی مسئولیت سنگین‎تری نسبت به این ساحت دارند؛ هجمه‌های گسترده‌ای علیه مکتب اهل بیت(ع) و قرآن وجود دارد و باید نسل جوان را در مقابل این آسیب‌ها محافظت کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: یکی از راه‌های اصلی مقابله با این هجمه‎ها تمسک به ساحت قرآن و عترت و توسعه فرهنگ و گفتمان قرآنی است؛ این مساله وظیفه ما است که در این رابطه تلاش کنیم؛ دانشجویان برگزیده قرآن و عترت سفیران نور در بین مراکز علمی کاربردی و در بین دانشجویان هستند.

وی گفت: فرمان الهی تبلیغ در قرآن امری موکد و بسیار مهم است و دانشجویان و مدرسین قرآنی وظیفه سنگینی در این زمینه دارند؛ امیدواریم بتوانیم در برنامه‎های دانشگاه و سرفصل‌های دروس و رشته‌های دانشگاهی مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) را تقویت کنیم.

پیش‌بین یادآورشد: اگر سرفصلی در دو دهه پیش هنوز فعال است به معنی کم کاری در عرصه آموزشی است که باید به هر شکل جبران شود.

وی افزود: در آینده به دنبال آن هستیم که دانشجویان برگزیده بتوانند در دو رشته به شکل همزمان تحصیل کنند یعنی سوای رشته مهارتی بتوانند در یک رشته قرآنی و معرفتی نیز تحصیل کنند که در آینده در صورت تصویب جزییات آن بیان خواهد شد.

وی تصریح کرد: همگان باید به دنبال زندگی قرآنی و تسری دادن روح قرآن و عترت در نهاد خود و خانواده و جامعه باشیم.

انتهای پیام