صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۹۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار اردبیل با بیان اینکه در مقطع کنونی در جنگ اقتصادی و فرهنگی قرار گرفته‌ایم، افزود: دشمنان نظام و انقلاب با تمام توان خود با تمرکز بر این دو موضوع مهم سعی در تضعیف قدرت کشور دارند.

به گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، عصر روز گذشته، پنجم آذرماه در جلسه شورای اداری استان اردبیل، اظهار کرد: در مقطع زمانی کنونی که در جنگ اقتصادی و فرهنگی قرار گرفته‌ایم و دشمنان نظام و انقلاب با تمام توان خود با تمرکز بر این دو موضوع مهم سعی در تضعیف قدرت کشور دارند، ترویج روحیه بسیجی در جامعه و در بین مسئولان و ادارات لازم و ضروری بوده و غلبه بر توطئه‌های دشمنان با تقویت روحیه بسیجی در جامعه امکان‌پذیر است.

وی افزود: مردم با روحیه بسیجی در تمامی صحنه‌ها حاضر شده‌اند و همین امر باعث اقتدار انقلاب و جمهوری اسلامی است.

استاندار اردبیل بیان کرد: در حال حاضر بیکاری، مشکلات اقتصادی و ... از جمله واقعیت‌های جامعه ما و استان اردبیل به‌شمار می‌رود و با توجه به قرارگیری در جنگ اقتصادی و تحریم‌های دشمنان غلبه بر آن و حل مشکلات با کار‌های عادی امکان‌پذیر نبوده و برای رفع مشکلات و رسیدن به رشد و توسعه نیازمند تفکر و فعالیت جهادی هستیم.

بهنام‌جو بیان کرد: غلبه بر مشکلات جز با ایجاد تحول در خود امکان‌پذیر نخواهد شد و باید همانند بسیج روحیه ایثارگری، صداقت، روحیه خدایی، ورود به مسائل و مشکلات و پیگیری مرتب آن‌ها را داشته باشیم و در کنار آن در فراگیر شدن روحیه بسیجی در جامعه تلاش و کوشش کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون در حوزه اشتغال استان اردبیل مشکلات و معضلات بسیار زیادی داریم که این مشکلات با کار عادی رفع نمی‌شود و با توجه به اینکه در میدان جنگ اقتصادی هستیم غلبه بر دشمن شب و روز نمی‌شناسد و باید مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شبانه‌روز در تلاش برای حل مشکلات مردم و سرمایه‌گذاران باشند.

استاندار اردبیل ادامه داد: هر یک از مدیرانی که روحیه و فرهنگ بسیجی را درک کرده باشد به صورت مرتب پیگیر مشکلات و نواقصات موجود در استان خواهد بود و برای حل آن‌ها به صورت شبانه‌روزی تلاش کرده و همواره به دنبال جذب سرمایه‌گذار در استان خواهد بود.

بهنام‌جو بیان کرد: استان اردبیل پتانسیل‌ها و توانمندی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی دارد و برای جذب فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل باید زمینه فعالیت این سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کرده و در کنار آن بروکراسی‌های اداری را به حداقل برسانیم و مجوز‌های لازم برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در سریع‌ترین زمان و بدون فوت وقت صادر شود.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود و بیکاری در استان اردبیل هر لحظه امکان ورود این مشکلات اقتصادی و بیکاری به آسیب‌های اجتماعی وجود داشته و از این رو همه باید تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی استان بیش از پیش کنیم و به همین دلیل این مقطع زمانی به مدیر و مسئولی نیاز دارد که پیگیر امور بوده و شبانه‌روز در تلاش برای رفع مشکلات باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و افزایش طلاق در جامعه عنوان کرد: دشمنان نظام و مردم از حوزه فرهنگی نیز دست نکشیده و در این بخش نیز ما شاهد جنگ نرم علیه کشور هستیم و برای رفع این مشکل باید برنامه‌ها و مطالعات لازم انجام شده در این خصوص آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ادواج جدی گرفته شود.

انتهای پیام