صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شوط با اشاره به نقش خانواده و مدرسه در تربیت دینی فرزندان گفت: خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد مهم نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی فرزندان دارند.

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا جباری، امام جمعه شوط، شنبه، ۹ آذر، در جلسه بررسی چالش‌ها و مسائل حوزه کودک که با هدف ارتقای سلامت جسمانی و روانی و بهبود وضعیت کودکان برگزار شد، با بیان اینکه دین مبین اسلام برای تمام سنین افراد برنامه‌ریزی دارد، اظهار کرد: خانواده‌ها باید در رشد روحی، روانی و جسمی فرزندان خود از مبانی دین اسلام استفاده کنند تا شخصیت کودک به بهترین شیوه شکل بگیرد.

امام جمعه شوط تأکید کرد: براساس رویه دین اسلام، کودک ازهمان دوران طفولیت یک انسان بالغ با تمام حقوق یک انسان کامل بوده و برای کودک کرامت و شخصیت خاصی همچون یک انسان بزرگسال قائل است که خانواده و اجتماع نیز باید این موازین شخصیتی را برای کودک رعایت کنند.

وی با اشاره به نقش خانواده و مدرسه در تربیت دینی فرزندان گفت: خانواده و مدرسه به عنوان دو نهاد مهم  نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی فرزندان دارند.

امام جمعه شوط ادامه داد: اگر چه اجتماع نیز سهم بسزایی در تربیت کودک و آینده او دارد اما اگر خانواده و مدرسه به درستی از عهده وظایف خود در قبال تربیت کودکان برآمدند کودک تا حد قابل ملاحظه‌ای در قبال آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که در جامعه او را تهدید می‌کند، مصون می‌ماند.

نقش مهم والدین در تأمین بهداشت روانی کودکان

مصطفی زمانی، معاون فرماندار شهرستان شوط نیز در این جلسه گفت: والدین به عنوان الگوی رفتاری فرزندان نقش مهمی در تأمین بهداشت روانی کودکان برعهده دارند و در مرحله بعد این مسئولیت به مدارس و جامعه‌ای که کودک در آن رشد و پرورش می‌یابد، محول می‌گردد.

وی افزود: داشتن اطلاعات کافی از نیازهای کودکان یعنی نیاز به آرامش، امنیت، محبت متقابل، محبت همه جانبه، تعلق داشتن به یک خانواده و یا گروه همسالان و تشویق و تحسین به موقع همگی می‌تواند بر سلامت و بهداشت روان کودکان تأثیرگذار باشد و هر کودکی خلقیات و نیازهای خاص خود را می‌طلبد.

معاون فرماندارشهرستان شوط اظهار کرد: مسئولان امرباید چالش‌های پیش‌روی تحقق حقوق کودکان را مورد بررسی قرار داده و بهترین راهکارها را برای رفع این معضلات به کار بگیریم.

این مقام مسئول بیان کرد: ایجاد کلاس‌های آموزشی، ورزشی، شنا، آموزش تیر اندازی می‌تواند برای سلامت روان و رشد کودک، نقش بسیار موثری داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که باید چالش‌ها و تنگناهای حوزه کودک را مشخص کرد، افزود: با یک حرکت جهادی باید چالش‌های حوزه کودکان را مدیریت کنیم و همه باید برای پاسخگویی به این نیاز اساسی دست در دست هم دهیم.

انتهای پیام