صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: کانون‌های فرهنگی هنری یک شبکه گسترده مردمی به شمار می‌روند که در ۲۵ هزار محله و روستا فعال هستند.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین گشایش چهاردهمین جشنواره «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد»، شب گذشته، ۱۱ آذر با حضور گروه‌های تئاتر از سراسر کشور، مسئولان و برگزارکنندگان در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

سعید سعادتی، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در این مراسم بیان کرد: فرمان رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این است که افق نظام ما، تمدن سازی باشد، برای اینکه تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد باید از مسیر فرهنگ و هنر اقدام شود و البته از بین فرهنگ و هنر همواره هنر خط شکن است زیرا هنر ابزار مافوق قومیت‌ها، زبان‌ها و کشورها است.

وی بیان کرد: هر کشوری می‌خواهد اثر فرهنگی در جهان داشته باشد از طریق فیلم و سینما و هنرمندانش این کار را می‌کند و سعی می‌کند آثارش در جشنواره های بین‌المللی رشد کند و امروز هنرمندی موفق است که بتواند موقعیت خود را در دنیا پیدا کند.

سعادتی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از یک خیابان شروع شد و به برکت خون شهدا و استمرار راه آن‌ها، این انقلاب تا کشورهای آمریکایی، اروپایی و آفریقایی رفته است، ما نیز در این مسیر باید مراقب باشیم که از این قطار پیاده نشویم.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: در برنامه امشب چند نکته قابل‌توجه بود که اگر در کشور گسترش یابد خیلی از مشکلات رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزارکنندگان این جشنواره سعی کردند با کمترین هزینه از امکانات استفاده داشته باشند مثلاً به‌جای هزینه‌های سنگین برای سالن، محل معنوی انتخاب شده است که با روح هنر انقلابی و دینی سازگاری دارد و همین انتخاب‌ها و تصمیم‌ها، کار بزرگی است و نکات دیگر سادگی دکور این برنامه، اجرای گروه سرود با مضمون ایثار و شهادت و بهره‌گیری از فعالان مسجدی بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مسئول گفت: این جشنواره بستری برای پیوند هنر، معنویت و برقراری ارتباط نسل جوان با مساجد فراهم کرده است و به لحاظ کمی و کیفی ستودنی است و داوران در سطح بالایی آثار را داوری کرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری یک شبکه گسترده مردمی به شمار می‌روند که در ۲۵ هزار محله و روستا فعال هستند، این شبکه مردمی با مشارکت حوزه هنری سعی در تولید آثار فاخر هنری در عرصه مساجد دارد که برگزاری این جشنواره یکی از قدم‌های ماست.

انتهای پیام