صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۱۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه مازندران، نیمه دوم آذرماه سال‌جاری در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه نیمه دوم آذرماه، همزمان با سراسر کشور، در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: ترویج و توسعه فضای انس با قرآن و حدیث در بین طلاب علوم دینی، تشویق طلاب به حفظ و فهم معارف قرآن و حدیث، شناسایی طلاب نخبه در زمینه مهارت‌ها و تخصص‌های قرآنی و حدیثی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

طبرسی با بیان اینکه، نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در دو بخش رشته‌های شفاهی و کتبی است.

وی افزود: منتخبان مرحله نهایی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه و همچنین منتخبان مسابقات کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه در رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل از حضور در مرحله استانی در این دوره از مسابقات معاف بوده و به طور مستقیم به مرحله نیمه نهایی راه خواهند یافت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه، رشته‌های شفاهی این دوره از مسابقات شامل؛ حفظ، قرائت، خطابه و دعاخوانی است، گفت: رشته معارف حدیث، حفظ جزء سی و سور منتخب، حفظ و معارف موضوعی و تفسیر از رشته‌های کتبی این دوره از مسابقات است.
وی افزود: تا کنون ۱۱۴ نفر برای شرکت در این مسابقات نام‌نویسی کردند.

انتهای پیام