صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۱۹۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

گروه فرهنگی - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: اصول حاکم بر طرح معلم آینده ساز، علم محوری، تربیت محوری و عمل جهادی و انقلابی است.

به گزارش ایکنا از همدان، سرهنگ محمد مولایی، مسئول بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، امروز ۱۴ آذرماه، در دومین همایش معلم آینده‌ساز اظهار کرد: طرح معلم آینده ساز ویژه معلمان، فرهنگیان و دانش‌آموزان بسیجی و با هدف تبیین بیانیه گام دوم، ترویج روحیه انقلابی، اقتصادی، فرهنگی و جنگ نرم دشمن و مهم‌تر از آن کاهش آسیب‌های اجتماعی مدارس اجرا می‌شود.

مولایی افزود: نقش معلم در مسیر توسعه جوامع بسیار تأثیرگذار است به طوری که اگر همه عناصر تعلیم و تربیت را به عالی‌ترین شکل ممکن داشته باشیم اما معلم خوب نداشته باشیم قطعا در دسترسی به اهداف و رسالت‌های آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت دچارمشکل می‌شویم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ارتقاء جامعه با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معلمی و نقش‌آفرینی موثر فرهنگیان بسیجی در تعلیم و تربیت از جمله اهداف این طرح است.

این مقام مسئول افزود : اجرای این طرح دقیقا در راستای سند تحول بنیادین است و آموزش و پرورش از منظر سند تحول بنیادین، تربیت آن هم تربیت تمام ساحتی است.

ملایی تصریح کرد: معلم یعنی مربی و مربی کسی است که ابتدا خودش تربیت شده باشد و بعد علم آموخته شده را به دیگران منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه ما است و مسیر رویکرد اصلی نظام تعلیم تربیت کشور را دنبال می کند افزود: این سند معتقد است که دانش‌آموزان را فقط در بعد علمی آموزشی نباید تربیت کنیم بلکه باید به رشد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی، جسمی، زیبایی شناختی و هنری آنها کمک کنیم.

وی در ادامه گفت: اصول حاکم بر طرح معلم آینده ساز، علم محوری، تربیت محوری و عمل جهادی و انقلابی است و مهمترین رویکرد در این طرح در حوزه آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام