صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۳۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
ایدی خبر داد:

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از ثبت نام 500 داوطلب در استان، در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

به گزارش ایکنا از ایلام، عظیم ایدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز نوزدهم آذر ماه با بیان اینکه، ثبت‌نام هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری، در ۴ گروه امتحانی و ۱۶ رشته از 12 آبان ماه سال جاری آغازشده است، اظهار کرد: مهلت اولیه‌ی ثبت‌نام در این آزمون تا ۱۲ آذر به مدت یک ماه بود که این زمان تا 22 آذرماه سال جاری تمدیدشده است و علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگــاه اینترنتــی بــه نشــانی www.quranedu.ir ثبت‌نام کنند.
مسئول دفتر  قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: این آزمون در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل‌بیت (ع) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش‌های الکترونیک (۲ رشته) برگزار می‌شود.
ایدی با تاکید بر اینکه این آزمون به‌صورت کتبی برای داوطلبان مؤسسات قرآنی و آزاد و به‌صورت الکترونیکی ویژه کارکنان دولت برگزار می‌شود، تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام و مشاهده دوره آموزشی برای رشته‌های الکترونیکی ویژه کارکنان دولت نیز تا 15 دی‌ماه خواهد بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 500 داوطلب در استان ایلام با مراجعه به پایگاه اینترنتی آزمون در هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد افراد ثبت نامی 375 نفر در رشته‌های گروه حفظ قرآن کریم و مابقی نیز رشته‌های 3 گروه دیگر این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه انتظار می‌رود که بیش از 800 نفر داوطلب در استان ایلام در این آزمون ثبت‌نام کنند، گفت: سال گذشته در هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت 1600 نفر از استان ایلام ثبت‌نام کرده بودند.
ایدی با تأکید بر اینکه کارکنان دولت می‌توانند در رشته‌های روخوانی قرآن کریم و سبک زندگی و سیره ائمه معصوم (ع) در این آزمون شرکت کنند، یادآور شد: افراد شرکت‌کننده با کسب حدنصاب نمره لازم موفق به کسب گواهینامه معتبر آموزشی می‌شوند.
وی عنوان کرد: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از اهداف برگزاری این آزمون است.
انتهای پیام