صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۳۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

گروه فرهنگی _ پانزدهمین ویژه برنامه ادبی «گوروش» با تجلیل و نکوداشت از « حسین غفاری» یکی از نویسندگان پر تلاش در عرصه فرهنگ و ادبیات پایداری آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، روز گذشته، ۲۰ آذر، پانزدهمین ویژه برنامه ادبی «گوروش» با تجلیل و نکوداشت از «حسین غفاری» یکی از نویسندگان پر تلاش در عرصه فرهنگ و ادبیات پایداری آذربایجان‌غربی که تاکنون با تولید و انتشار ده‌ها عنوان کتاب نقش به سزایی را در حفظ و صیانت از فرهنگ پایداری و دفاع مقدس داشته است، در سالن صفی‌الدین اورموی حوزه هنری آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.

نویسندگان دفاع مقدس جایگاه رفیعی دارند

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در این مراسم با بیان اینکه بزرگترین معجزه پیامبر اسلام(ص)، قرآن است، اظهار کرد: همین معجره نشان دهنده جایگاه کتاب و نویسندگان در دین اسلام است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی افزود: نویسندگانی که از جایگاه و مقام شامخ شهدا مطالبی را می‌نویسند دارای ارج و قرب الهی هستند چرا که انتقال سیره و رفتار شهدا به نسل امروزی، کاری بس عظیم و رسالتی ویژه است.

وی با بیان اینکه شهدا با حضور در دفاع مقدس، ایثار و خودگذشتگی را در بالاترین درجه خود به نمایش گذاشتند، خاطرنشان کرد: برای بیان ویژگی‌ها و رفتار شهدا هر چقدر کتاب نوشته شود باز هم جای کاری زیادی وجود دارد.

شهدا مسیر زندگی را نشان دادند

در ادامه این مراسم شهردار ارومیه، با تمجید از حسین غفاری، او را یکی از نویسندگان پرکار و متعصب استانی در حوزه ادبیات پایداری خواند و گفت: وی از جمله نویسندگانی است که خود با حضور در جبهه‌های جنگ به خوبی با اشرافیت کامل واقعیات و حوادث دفاع مقدس را به رشته تحریر درآورده است.

محمد حضرت‌پور با بیان اینکه همه مردم ایران، مدیون شهدا هستند، تصریح کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران به واسطه خون شهدا و از خودگذشتگی‌های آنها به درجه‌ای از شکوه و عظمت رسیده است که کسی نمی‌تواند چشم چپ به آن بیاندازد.

وی با بیان اینکه شهدا مسیر درست زندگی را به همگان نشان داده‌اند، ادامه داد: برای معرفی هر چه بیشتر این مسیر و آرمان‌های شهدا و رهبر کبیر انقلاب باید همه مردم از نویسندگان و هنرمندان گرفته تا مردم عادی در حد توان تلاش کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: شهدای دفاع مقدس به صورت غریبانه و مظلومانه در هشت سال دفاع مقدس در برابر رژیم تا دندان مسلح عراق ایستادگی کردند.

تلاش برای تحریف دفاع مقدس

سرهنگ جلیل وحیدی با اشاره به اینکه امروز برخی در تلاش برای تحریف دفاع مقدس و سیره شهدا هستند، تصریح کرد: خانواده شهدا و مردم هرگز اجازه چنین کاری را به این افراد نخواهند داد و نویسندگان و هنرمندان نیز در این میان باید برای معرفی هر چه بیشتر دفاع مقدس تلاش کنند.

یادآور می‌شود، حسین غفاری متولد سال ۱۳۴۵ شمسی ارومیه و یکی از برجسته‌ترین نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس است که تجربیات خود از دوران هشت سال جنگ تحمیلی، خاطرات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و در معرفی شهدا را تاکنون در قالب بیش از ۳۰ عنوان کتاب چاپ و منتشر کرده است که «مشک و بیدمشک»، «عشق مجاز»، «تا آسمان راهی نیست»، «یادهای زلال» ، «آسمان به گوش»، «شرحه شرحه از فراق»، «سروقامتان» ،«عکس ها و خاطره ها »،«نسل خورشید»  و «نقش فرهنگیان ارومیه در انقلاب اسلامی» بخشی از این آثار در طول بیش از ۲۰ سال فعالیت ادبی وی است.

انتهای پیام