صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۵۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

گروه سیاست و اقتصاد _ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب باید وحدت حوزه و دانشگاه عمق بیشتری پیدا کند، بر گفتمان سازی وحدت این دو نهاد بر محور بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در گفت و گو با ایکنا از خراسان شمالی،ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه ۲۷ آذر، روز بزرگی در تاریخ کشورمان است، افزود: این روز روزی است که خون شهید دکتر مفتح در صحن دانشگاه به زمین ریخت، شهید حوزه و دانشگاه که هم رنگ حوزوی و هم رنگ دانشگاهی داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه شهید مفتح، متخصص دین و استاد علمی دانشگاه بود که در راستای وحدت حوزه و دانشگاه همواره تلاش می‌کرد، افزود: اما دشمن منافق درخشش و حضور این عالم فرهیخته را تاب نیاورد و این شخصیت برجسته را به شهادت رساند.

حجت الاسلام یعقوبی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این تعامل و وحدت، قبل از انقلاب هم مشهود بود به‌طوری‌که در شکل‌گیری انقلاب هم روحانیان و هم جوانان دانشگاهی میدان‌داری می‌کردند، افزود: خون طلبه‌ها و دانشجویان ما پای درخت انقلاب، زمینه‌ساز نهضت انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه بعد از انقلاب و در عرصه‌های مختلف نمایان شد؛ دفاع مقدس را نمونه‌ای از جلوه وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و گفت: در دوران دفاع مقدس هم طلبه و هم دانشجو دوش‌به‌دوش هم در جبهه‌های نبرد مبارزه کردند و همگام و همدل در مقابل دشمنان قسم‌خورده نظام و انقلاب ایستادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، حضور در عرصه جهاد سازندگی را نمونه دیگر اتحاد میان دانشجویان و طلاب توصیف کرد و گفت: همین تبادل علم و پژوهش که بین دانشگاه و حوزه علمیه صورت می‌گیرد، در حقیقت جلوه‌ای از وحدت است.

حجت الاسلام یعقوبی، به دو فراز از این بیانیه در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و تأکید بر گسترش علم و پژوهش از سوی دانشگاه و حوزه علمیه را اولین توصیه رهبری دانست و گفت: کشوری که در علم و دانش پیشرفت کند، دنیا در مقابل آن خضوع می‌کند.

وی ادامه داد: الحمدالله در این محور ظرفیت‌های علمی به زیبایی گسترش یافته و ما در علوم دانش‌بنیان حرف برای گفتن داریم؛ به‌گونه‌ای که دانش و پژوهش در کشور روی ریل قرار گرفته است.

انتهای پیام