صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷

گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو هیئت علمی و رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث المصطفی گفت: یکی از ده‌ها دستاورد علمی مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، تدوین ۶۵ متن درسی از سوی استادان این مجتمع است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی در جمع طلاب این مرکز علمی و آموزشی اظهار کرد: مجتمع قرآن و حدیث از نظر تنوع رشته‌ای، بزرگ‌ترین مجتمع قرآنی و حدیثی کشور به شمار می‌آید و با اجرای طرح تحول آموزشی، رشته‌ها و گرایش‌های ارائه‌شده به پنجاه مورد می‌رسد که در ایران و جهان اسلام بی بدیل و بی‌همتاست.
وی با اشاره به تحصیل بیش از هزار دانش‌پژوه از ۵۰ ملیت در این مجتمع، افزود: در حال حاضر بیش از پانصد دانش‌پژوه در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث مشغول به تحصیل هستند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: امروز مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث به مرجعیت علمی در حوزه علوم دینی که هدف اصلی جامعة‌المصطفی است، بسیار نزدیک شده است و البته برای تحقق کامل آن باید گام‌های بلند دیگری برداشته شود.
رضایی اصفهانی ادامه داد: تاکنون دو همایش بین‌المللی و ملی به همت مجتمع برگزار شده و همایش «مبانی قرآنی- حدیثی بیانیه گام دوم انقلاب» نیز هم‌اکنون در حال برگزاری است.
رئیس مجتمع قرآن و حدیث، طرح تحول آموزشی را حرکتی عظیم و رو به جلو برای مجتمع دانست و اذعان کرد: در کنار این طرح بزرگ، طرح‌های نوآورانه دیگری مانند طرح حاملان قرآن (حفظ قرآن)، طرح وقف و اهدای کتب درسی به طلاب و طرح انصار و مهاجرین (تربیت مربی اخلاق) با استقبال خوب طلاب اجرا شده است. موفقیت‌های این مجتمع نتیجه تلاش جمعی مسئولان، استادان، کارکنان و طلاب و نیز همراهی و حمایت ویژه مسئولان سازمان مرکزی جامعةالمصطفی است.
شایان ذکر است، در ادامه، دو نفر از طلاب مجتمع به نمایندگی از دانش‌پژوهان دیگر، به بیان نظر‌ها و پیشنهاد‌های خود پرداختند.

انتهای پیام