صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۷۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ در روند بازدید رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان از اتحادیه قرآنی استان، درباره همکاری‌های دوجانبه این دو مرکز مطالبی مطرح شد.

به گزارش ایکنا؛ علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای شهر و چند تن از اعضای شورای شهر امروز یکشنبه هشتم دی‌ماه، از دفتر اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان بازدید به عمل آورد.
در این بازدید، مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان اصفهان پیرامون فعالیت‌های این مرکز و مؤسسات قرآنی فعال گزارشی ارائه کرد. استان اصفهان به عنوان یک کلانشهر در کشور، نیاز است شهرداری و شورای شهر با اتحادیه قرآنی همکاری و ارتباط بیشتری در اجرای برنامه‌های قرآنی  داشته باشد.

حسین خاکساری هرندی، مدیر عامل اتحادیه قرآنی اصفهان گفت: در این جلسه چندین محور مورد توجه و تأکید قرار گرفت که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد. با توجه به اینکه ساختمان اتحادیه قرآنی استان اصفهان جزء میراث فرهنگی محسوب می‌شود، بنابراین هزینه تعمیر و بازسازی بسیاری را به همراه دارد که درخواست شد، مرمت این ساختمان را شهرداری برعهده بگیرد.
باتوجه به اینکه در سال‌های قبل، شورای شهر مساعدت‌های خوبی با اتحادیه قرآنی داشت، متأسفانه در دوره جدید این مساعدت‌ها کمرنگ شده است. از سوی مدیر عامل اتحادیه درخواست شد همانطور که در حوزه شهر و مدیریت شهری به حوزه هنر و ورزش و غیره پرداخته می‌شود، بحث قرآن و توجه به فعالان قرآنی هم مد نظر شورا قرار گیرد که این موضوع نیاز به مکاتبات بیشتری دارد.
یکی دیگر از مواردی که در این جلسه مطرح شد، ارتباط با مؤسسات قرآنی بود. با توجه به اینکه شورای شهر با مؤسسات قرآنی به صورت مجزا در ارتباط است، در روند این ارتباط، جایگاه اتحادیه خدشه‌دار می‌شود، بنابراین درخواست شد هر گونه همکاری با مراکز قرآنی با آگاهی اتحادیه استان انجام شود.
در پایان این جلسه عنوان شد، با توجه به مکان‌های رفاهی، تفریحی مانند کتابخانه، سالن اجتماعات و غیره که از زیرمجموعه‌های شهرداری است و در قبال آن از مؤسسات قرآنی وجه دریافت می‌شود، مقرر گردید این مراکز به صورت رایگان در اختیار فعالیت‌های قرآنی مؤسسات قرار گیرد که نیازمند تدوین پیش‌نویس از سوی اتحادیه است؛ در این راستا اتحادیه به زودی این پیش‌نویس را آماده و در جلسه پیگیری شورای شهر مطرح می‌شود.

انتهای پیام