صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۷۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶

گروه سیاست و اقتصاد _ رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کشور با توطئه‌های مختلف دشمن در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مواجه است، گفت: دشمن راهبرد تهدید ترکیبی اتخاذ کرده و جنگ ادراکی را روی جوانان پیاده می‌کند.

به گزارش ایکنا از زنجان، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، ۹ دی‌ماه در نشست تخصصی حماسه بصیرت اظهار کرد: مردم خالق حماسه‌های بزرگ هستند و پرورش یک روح بزرگ در آن‌ها سبب شد که در جنگ تحمیلی برای حفظ اعتقادات جان خود را فدا کنند.

وی شهید چمران را یکی از مردان بزرگ خواند و گفت: این فرد وقتی مسلمانان فلسطین و لبنان را در رنج می‌بیند کیف و درس و مدرسه را رها می‌کند تا به کمک مسلمانان بشتابد و با دیدن ناامنی در کردستان به کمک مردم می‌شتابد و در جنگ تحمیلی لباس رزم می‌پوشد و ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل می‌دهد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هدایت جنگ برای پیروزی رزمندگان اسلام با پشتوانه مردم محقق شد، ابراز کرد: ما امروز با شکل جدیدی از تهدیدات دشمن روبه‌رو هستیم و باید متناسب با این تهدیدات راهبردهای دفاعی تشکیل دهیم.

وی تهدید ترکیبی و جنگ هیبریدی را رویکرد جدید دشمن خواند و گفت: دشمن جنگ فرسایشی را از دستور کار خارج کرده تا در کوتاهترین زمان، کشور مورد نظر را بگیرند. راهبرد کنونی دشمن این است که از همه مولفه‌های قدرت استفاده کنند و در این راه ابزار سیاسی، عملیات روانی، جنگ فرهنگی و همه توان خود را به‌کار گرفتند.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز آمریکا جبهه گسترده ایجاد کرده و در شاخه‌های مختلف درگیر هستیم، ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که با آمریکا درگیر هستیم بخش اقتصادی است و از طریق تحریم‌ها، همه کریدورهای ارتباطی را به روی ما بستند؛ اما مقاومت مردم سبب شد که تحریم‌ها تاثیر خود را از دست بدهد و در زمان اوباما این حلقه تحریم را تنگ‌تر کردند.

امیرسرتیپ پوردستان با اشاره به اینکه دشمن راه‌های تنفس اقتصاد ما را شناسایی و آن‌ها را مسدود ساخت، تصریح کرد: آن‌ها جنگ ارزی را با کمک پنتاگون طراحی کردند و برای ایجاد فاصله بین مردم و رهبری از هیچ توطئه‌ای کوتاه نیامدند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها روی جنگ فرهنگی و رسانه‌ای سرمایه‌گذاری زیادی کردند، اظهار کرد: در حال حاضر جنگ ادراکی و شناختی را روی جوانان ما پیاده می‌کنند و در جنگ استکباری هیچ کاری را بدون مطالعه انجام نمی‌دهد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن با بازوی فکری و اجرایی، کار برنامه‌ریزی شده سنگین را فتنه ۸۸ تدارک دیده بودند اما هدایت مقام معظم رهبری و بصیرت ملت همیشه در صحنه آب سردی روی فتنه بود و آتش دشمن را خاموش کرد.

وی افزود: دشمن در سناریوی آبان نفراتی را از منافقان شناسایی کردند تا شهرها را به آشوب بکشند.  در این بین هر کسی مردم را ناامید کند، مستقیم یا غیرمستقیم کار ضدانقلاب را انجام می‌دهد.

وی به اشاره به اینکه اکنون ۷ هزار داعش در شمال افغانستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد به ستون اصلی خیمه انقلاب و ولایت فقیه حمله کند که مردم همواره باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

این مسئول به قدرت بازدارندگی کشور و توان دفاعی اشاره و تصریح کرد: در قالب حفظ و ارتقای آمادگی عملیاتی، تلاش‌های ما طوری است که  دشمن جرئت حمله به کشور را نداشته باشد و این مهم از طریق به‌روزرسانی تجهیزات، ارتقای توان تاکتیکی و .. محقق می‌شود.

وی به رصد تهدیدات دشمن در مرز، منطقه و خارج از منطقه اشاره کرد و گفت: نیروهای اطلاعاتی آن‌ها را تحلیل می‌کنند و متناسب با تهدید ظرفیت دفاعی برای آن تعریف می‌شود و هیچ تحرکی از دید نیروهای دفاعی دور نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه در پیچ تاریخی قرار داریم که شاهد تغییر هندسه حاکم بر جهان و افول قدرت سیاسی آمریکا هستیم، ادامه داد: دیری نمی‌پاید که قدرت آمریکا افول کند. قدرت جهان اسلام از وحدت شیعه و سنی به دست می‌آید و زمینه‌ساز ظهور و تحقق وعده الهی خواهد بود.

انتهای پیام