صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۰۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از نواخته شدن «زنگ فاطمی» به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه در یکصد مدرسه دخترانه استان خبرداد.

حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، برنامه‌های این ایام در استان را تشریح و از اعزام 800 مبلغ بومی در مناطق مختلف شهری و روستایی خبرداد و گفت: از این تعداد 630 مبلغ آقا و مابقی خانم هستند. در فاطمیه دوم نیز 54 مبلغ از قم به استان اعزام می‌شوند.

وی لزوم تبییین سیره فاطمی در مراسم‌های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اصول برنامه‌های ایام فاطمیه پیرامون «انقلاب فاطمی» تعریف شده است و در این ایام فضائل و جایگاه آن حضرت از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و عفاف و حجاب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام چمانی تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان امسال برنامه‌های ویژه‌ای از 5 بهمن تا 7همین ماه  در یکصد مدرسه دخترانه استان به همراه نواخته شدن«زنگ فاطمی» برگزار می‌شود. مبلغان در این ایام به تناسب مدارس در رابطه با جایگاه زن و الزام‌های رعایت عفاف و حجاب برای دختران نوجوان صحبت می‌کنند.

وی همچنین به تجمع استانی بانوان تحت عنوان«تجمع فاطمی» در 9بهمن اشاره کرد و افزود: برگزاری محفل«شب شعر فاطمی» در سوم بهمن، همایش بزرگ «مادرانه» و تجلیل از مادران شهدا مدافع حرم در 4بهمن، انجام مراسم شام غریبان در 800 نقطه از استان و فضاسازی سطح شهر، مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و ... با مشارکت شهرداری از دیگر برنامه‌های در دستور کارست.

انتهای پیام