صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۱۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه با بیان اینکه فلسفه وجودی هیئت‌های مذهبی، مردمی بودن آنها است، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی علاقه‌ای به دولتی شدن آنها نداریم چرا که مردم اقداماتی انجام می‌دهند که دولت‌ها از انجام آن عاجز هستند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، شب گذشته، ۲۴ دی‌ماه، نشست اعضای شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه با مسئولان و پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی و مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در مسجد حاج عباس شاهد، این شهرستان برگزار شد.

علیرضا بقایی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻭ ﮔﻔﺖ‌ﻭﮔﻮﻯ ﺷﻮﺭﺍﻯ هیئت‌های مذهبی، ﺑﺮ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﻫﻴﺌﺕ‌های ﻣﺬﻫﺒﻰ ﻭ ﻧﻘﺶ ﺁﻥﻫﺎ ﺑﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ و اجتماعی ﺗﺄﻛﻴﺪ ﻛﺮد.

وی با بیان اینکه این جلسه می‌تواند فصل مشترکی برای خدمت‌رسانی بیشتر به فرهنگ تشیع و اهل بیت(ع) و همچنین گسترش جایگاه شورای هیئت‌های مذهبی باشد، گفت: این تعامل بسیار سازنده است و در این عرصه هرچه بیشتر درکنار هم گفت‌وگو و همکاری وجود داشته باشد نتایج بهتری خواهد داشت.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی ارومیه با بیان اینکه فلسفه وجودی هیئت‌های مذهبی، مردمی بودن آنها است، تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی علاقه‌ای به حکومتی شدن آنها نداریم چرا که مردم اقداماتی انجام می‌دهند که دولت‌ها از انجام آن عاجز هستند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز توصیه داشتند که هیئت‌های مذهبی با همت و اراده دینی مردم اداره شوند؛ در بحث فرهنگی علاقه‌مند هستیم که دستگاه‌های فرهنگی استان توجه خاصی به هیئات مذهبی داشته باشند.

نقش اساسی هیئت‌های مذهبی در حل مشکلات فرهنگی

حجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نیز با تأکید بر نقش اساسی هیئت‌های مذهبی در حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر اظهار کرد: ارومیه به عنوان یک کلانشهر در کشور با جمعیت بالغ بر یک میلیون نفر، ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻭ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻯ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻰ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ دراین خصوص ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻰ ﻧﻤﻰ‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻛﻨﺪ.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده افزود: هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در برطرف کردن این خلأ دارند که به دلیل کوتاهی در روابط و تعامل بین مدیریت شهری و هیئت‌ها تاکنون از آن به درستی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: برای رفع خلأهای ارتباطی، نیازمند شورایی قوی هستیم تا با برگزاری جلسات و همفکری، مشکلات و معضلات فرهنگی را حل و به تقویت هویت فرهنگ، مذهب و نشاط جامعه بپردازیم.

حجت‌الاسلام احمد علی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه هم در ادامه این جلسه رمز ماندگاری هیئت‌های مذهبی را مردمی بودن آنها دانست و گفت: امام حسین(ع) به شهادت رسید تا مردم را از جهالت نجات بدهد و اگر ما هم غیر از این کاری را انجام دهیم عزاداری نکرده‌ایم.

علی‌پور ﺑﺎ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﮔﺮ ﺁﮔﺎﻫﻰ ﺍﺯ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﻯ‌ﻫﺎ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺣﻞ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، اظهار کرد: ﺧﻄﺮﻯ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻣﻰ‌ﻛﻨﺪ ﺟﺪﻯ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻯ ﺁﮔﺎﻫﻰﺑﺨﺸﻰ ﻭ ﺟﻬﻞ ﺯﺩﺍﻳﻰ ﻫﻤﺖ نشود، ﻣشکلات ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ و اجتماعی ﺑﻪ ﻣﺼﻴﺒﺖ‌ﻫﺎﻳﻰ ﻣﻨﺠﺮ ﻣﻰ‌ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﻜﻞ ﻣﻰﻛﻨﺪ.

یادآور می‌شود، این نشست با حضور بیش از ۴۰ مسئول هیئت‌های مذهبی ارومیه برگزار شد.

انتهای پیام