صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۱۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

دیگر رسانه‌ها ــ‌ دومین دوره مسابقه معاملات الگوریتمی بازار سرمایه ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، دومین دوره مسابقه معاملات الگوریتمی بازارسرمایه ایران با اهدافی نظیر «تلاش در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی»، «مشارکت بیشتر نخبگان حوزه‌های فناوری اطلاعات و مالی در بازار سرمایه»، «گسترش و بسط مفاهیم نوین بازار سرمایه به جامعه»، «معرفی فرصت­‌های شغلی فعالان حوزه معاملات الگوریتمی در سطح کشور»، «معرفی قابلیت­‌های نرم­‌افزاری و ابزارهای معاملاتی نوین به افراد جامعه»، «ارتقای دانش حرفه­‌ای فعالان بازار سرمایه» و «کشف استعداد در بین علاقه‌مندان» از ۲۱ دی ماه به صورت تستی آغاز به کار کرده است.

 افتتاحیه رسمی این مسابقه همزمان با اولین حضور تیم­‌ها در روز شنبه ۲۸ دی ماه برگزار می‌­شود و تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ادامه دارد؛ مراسم اختتامیه آن نیز با اعلام تیم­‌های برتر در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

استقبال شرکت­‌کنندگان از این دوره رقابت ها زیاد بوده و از میان خیل زیاد شرکت‌کنندگان در نهایت ۲۷ تیم سه نفره در این مسابقات پذیرفته شدند. این تیم‌ها در سه بخش «خرید و فروش سهام»، «خرید و فروش در اوراق بهادار با درآمد ثابت» و «چالش حل مسئله» به رقابت خواهند پرداخت.

دو مسابقه نخست به صورت پیوسته بوده و مسابقه «حل مسئله» تنها در هر هفته یک بار طراحی می­‌شود. با توجه به تجربه سال گذشته این مسابقه در ابتدا به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و در این دوره تستی به هر تیم بابت دو مسابقه «خرید و فروش سهام»، «خرید و فروش در اوراق بهادار با درآمد ثابت» و «چالش حل مسئله»، یک میلیون تومان اعتبار اعطا شده است.

دوره تستی تا روز چهارشنبه دوم بهمن ادامه دارد. در حین مسابقه اصلی در بخش‌‎های «اوراق بهادار با درآمد ثابت»، «خرید و فروش سهام» به هر تیم ۳۰ میلیون تومان اعتبار داده می­‌شود و پس از پایان معاملات، تیم­‌های شرکت­‌کننده بر اساس عملکرد بازدهی، رده‌­بندی می­‌شوند.

همچنین، در طول مسابقات نیز برخی از روزها تیم‌­ها در محل فیزیکی مسابقه حضور دارند و مدیران بازار سرمایه اعم از ارکان و نهادهای مالی از این مسابقه بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام