صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۲۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

گروه سیاست و اقتصاد ــ یادواره هزار شهید عشایر آذربایجان‌غربی با حضور مقامات کشوری و لشکری در حسینیه ثارالله(ع) ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، با حضور سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی و تعدادی از مسئولان نظامی استانی و کشوری به همراه جمعی از عشایر آذربایجان‌غربی، 26 دی‌ماه یادواره هزار شهید عشایر استان در حسینیه ثارالله(ع) ارومیه برگزار شد.

در این یادواره نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سردار سلیمانی به مثابه مولا و مقتدای خویش، حضرت علی(ع)، همواره آرزوی شهادت می‌کرد و در نهایت نیز به این آرزوی خود رسید، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی اخلاص و ولایتمداری وی بود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات مسلمانان توجه و وجود فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: خداوند در دین مقدس اسلام این مسئله را مطرح کرده است و بزرگان و معصومین(ع) با گفتار و عمل خود این فرهنگ را در جامعه نهادینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا برای دفاع از جان، مال و ناموس کشور با ایثار و از خودگذشتگی جان خویش را فدا کرده‌اند، ادامه داد: برگزاری یادواره‌ها یکی از راه‌های حفظ یاد و خاطره شهداست و باید این یادواره‌ها را ارج نهاد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه عشایر همیشه مردمانی شجاع و دلیر بوده و در دفاع از کشور همیشه پیشقدم بودند، بیان کرد: در آذربایجان‌غربی نیز عشایر اهل تسنن و تشیع دوشادوش هم برای دفاع از کشور سینه سپر کرده و از مرزهای ایران حافظت کرده‌اند.

عشایر همیشه ولات‌مدار بوده‌اند

در ادامه مراسم، سردار حبیب شهسواری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آنچه امروز به‌عنوان امنیت پایدار مردمی در کشور به آن افتخار می‌شود نتیجه همکاری، همدلی و همراهی اهل تسنن و تشیع است، عشایر و اهل سنت همواره در راه نظام و اسلام بوده‌ و هرگز مسیر ولایت‌مداری را ترک نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه روحیه شهادت در آذربایجان‌غربی پیش از آغاز جنگ تحمیلی در این استان جاری بوده است، گفت: از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی گروهک‌های ضدانقلاب در این منطقه دست به انواع جنایات زده و امنیت استان را به خطر انداخته بودند.

شهسواری عنوان کرد: جنایاتی که گروه‌های تروریستی مانند داعش در سوریه و عراق انجام داده‌اند مردم آذربایجان‌غربی سال‌ها پیش همه آن‌ها را تجربه کرده و به مقابله با چنین جنایتکارانی پرداخته‌اند.

یادآور می‌شود، در پایان این یادواره از کتاب‌هایی با عنوان سخت‌تر از کوه، با شهیدان سیلوانا، فانوس‌های معابر، یادهای ماندگار و آلبوم شهید مهدی باکری رونمایی شد.

انتهای پیام