صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
19 اسفندماه؛

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» 19 اسفندماه در دو نوبت صبح و عصر در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: زمان برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن روز 19 اسفندماه تعیین شده است تا در این فرصت بتوانیم مقالات را جمع‌بندی و نهایی و آماده ارائه و نشر کنیم.

وی افزود: این همایش در دو نوبت صبح و عصر از 8 تا 12 و از ساعت 14 تا 18 در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار خواهد و بناست تا در افتتاحیه از یکی از مراجع معظم تقلید برای سخنرانی دعوت شود؛ همچنین مراسم اختتامیه هم با حضور یکی از شخصیت‌هایی که در این زمینه فعالیت علمی داشته است، برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن با بیان اینکه 5 پنل در دو نوبت همایش براساس محورهای همایش تشکیل همچنین مقالات برگزیده و منتخب در این پنل‌ها ارائه خواهند شد، اظهار کرد: علاقه‌مندان تا شنبه، 12 بهمن‌ماه، فرصت دارند تا مقالات خود را به صورت نهایی به دبیرخانه همایش به نشانی: قم، خیابان معلم، بعد از سالن همایشات غدیر، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ارسال کنند و از این تاریخ به بعد سایت بسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: نزدیک به 200 چکیده مقاله به همایش ارسال شده و از این تعداد، 120 مقاله به صورت نهایی به دبیرخانه واصل و ارزیابی آن‌ها در حال انجام است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: محورهای اصلی این همایش در پنج موضوع مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن؛ الگوهای مقاومت در قرآن کریم؛ دستاوردهای مقاومت از منظر قرآن کریم؛ چالش‌های مقاومت از منظر قرآن کریم؛ گفتمان‌سازی مقاومت از منظر قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه این همایش با هدف تبیین مبانی اعتقادی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی مقاومت اسلامی، معرفی الگوهای قرآنی مقاومت، ارائه دستاوردها و بررسی چالش‌های مقاومت از منظر قرآن و تشریح روش‌های گفتمان‌سازی برای مقاومت برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۲۰ مرکز و مؤسسه آموزشی و پژوهشی جهت همکاری در خصوص برگزاری این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

یوسفی‌مقدم با اشاره به برگزاری نزدیک به ده پیش نشست در مورد این همایش، بیان کرد: این پیش‌‍نشست‌ها در شهرهای مختلف و با همکاری مراکز دانشگاهی و حوزوی برگزار و با استقبال خوبی از سوی دانش‌پژوهان، حوزویان و دانشگاهیان روبرو شد. آخرین پیش‌نشست نیز با همکاری خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

یادآور می‌شود، پیش از این، مهلت ارسال چکیده مقالات و اصل مقالات به دبیرخانه همایش در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن به ترتیب تا اول دی‌ماه و اول بهمن‌ماه اعلام شده بود که به علت استقبال مخاطبان تا 12 بهمن تمدید شد.

انتهای پیام